تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 63924
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه طرح کاداستر کار مبنایی در حوزه ثبت است، گفت: کُندی اجرای طرح به دلیل کمبود اعتبارات است.
کاداستر کلید حفاظت و صیانت از اراضی ملی
به گزارش زیست آنلاین، فرج الله رجبی در خصوص اجرای طرح کاداستر، گفت: طرح کاداستر ضرورت و کار مبنایی در حوزه ثبت است که اجرای آن باید تسریع یابد. در حقیقت اجرای کُند این طرح به معنی کم اهمیتی موضوع نیست، متاسفانه کمبود اعتبارات مشکل‌ساز شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر نیازمند اعتبارات بیشتر است، تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر در طی چندین سال گذشته از سوی سازمان ثبت آغاز شده اما هنوز تکمیل نشده است، در مدت اخیر گفته شده که بخش اجرا نشده طرح کاداستر مربوط به منابع طبیعی است.

وی افزود: اجرای کامل طرح نیازمند تعامل و همکاری‌های بیشتر میان سازمان ثبت و دستگاه‌های اداری کشور برای الکترونیکی شدن همه اسناد و تسهیل درروند صدورثبت اسناد مالکیت است.

رجبی با بیان اینکه اجرای این طرح سبب رفع مداخلات ارضی افراد می‌شود، یادآور شد: بر اساس قانون بودجه سال جاری درصدی از درآمدهای سازمان ثبت اسناد و املاک به جمعیت هلال احمر اختصاص یافت تا این نهاد نیز بتواند خود را اداره کند، در حقیقت این منابع بخشی از اعتبارات طرح کاداستر را شامل می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مطابق طرح کاداستر سازمان‌ها متعهد هستند تا اسناد و نقشه‌های مربوط به خود را در اختیار سازمان ثبت قرار دهند، این اقدام در حفاظت و صیانت از اراضی ملی تاثیر بسیار دارد ضمن آنکه از روند رو به افزایش زمین خواری جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امید است سازمان ثبت اسناد و املاک اهتمام جدی برای اتمام طرح کاداستر داشته باشد تا تکلیف مالکیت اراضی افراد را تعیین می‌کند، از این رو مجلس هم با تصویب منابع در بودجه‌های سنواتی کمک‌های لازم را خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

https://zistonline.com/vdcdon09.yt0sx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما