تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 63922
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اداره محیط زیست اطلاعاتی از مستثنیات در مناطق تحت مدیریت خود ندارد، گفت: انتظار داریم منابع طبیعی استان تهران نقشه‌ای از مستثنیات تهیه کند و در اختیار اداره محیط زیست قرار دهد.
کاهش زمین خوادی با مشخص کردن حدود مستثنیات
به گزارش زیست آنلاین، نقی میرزاکریمی ضمن انتقاد از اینکه نقشه‌ای از حدود مستثنیات در مناطق چهارگانه وجود ندارد، اظهار کرد: مرز و حدود مستثنیات در مناطقی که حفاظت از آن‌ها برعهده سازمان حفاظت محیط زیست است مشخص نیست.

وی با بیان اینکه اداره منابع طبیعی استان تهران باید نقشه‌ای از مستثنیات داخل مناطق چهارگانه تهیه کند، تصریح کرد: چنانچه حدود مستثنیات مشخص باشد زمین‌خواری در استان تهران کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: زمانی‌که شخصی ادعا می‌کند زمینی در مناطق چهارگانه از مستثنیات وی است و به ساخت و ساز در آن می‌پردازد، یگان حفاظت محیط زیست استان ابتدا باید از اداره منابع طبیعی استعلام کند که آیا این زمین متعلق به فرد است یا خیر. این فرآیند زمان‌بر است و تا زمانی‌ که پاسخ استعلام از منابع طبیعی به اداره محیط زیست فرستاده شود، ساخت و ساز یا تصرف اراضی انجام می‌شود.

میرزاکریمی با تاکید بر اینکه با مشخص شدن محدوده مستثنیات زمین‌خواری به حداقل می‌رسد، گفت: مشخص نبودن نقشه مستثنیات در مناطق چهارگانه یک آسیب جدی است و کار حفاظت از مناطق را دشوار می‌کند.

 

منبع: ایسنا

 

https://zistonline.com/vdcb59b0.rhbf5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما