تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 63464
زیست آنلاین : کاهش مصرف آب در ساختمان سبز یکی از مواردی است که این مساله را مهم جلوه می دهد و این موضوعی است که در همایش ساختمان سبز به آن پرداخته می شود .
ساختمان سبز یعنی آبی که به جوی باز می گردد
شقایق حاجی شاهی مسول پروژه مرکز مدیریت سبز در گفت و گو با زیست آنلاین می گوید :نخستین همایش ساخت و ساز سبز در استان یزد با همکاری انجمن مدیریت سبز، شرکت مهرآسازان زیست فناور و با همکاری بنیاد جهانی انرژی و جامعه مدیریت سبز اروپا در حالی برگزار می شود که توجه به توسعه پایدار و حرکت به سمت توسعه پایدار از اهداف اصلی این همایش در نظر گرفته شده است .
وی در ادامه در مورد دلایل انتخاب یزد به عنوان محل برگزاری این همایش می گوید : چندی پیش یزد به عنوان شهری تاریخی با بناهای منحصر به فرد ثبت جهانی شده است .وجود ابنیه های مختلف با بافت قدیمی و بادگیرها وقنات های این شهرکه بسیار منحصر به فرد هستند و به نحوی ساخته شده اند که سبب می شود به طور طبیعی، در مصرف انرژی صرفه جویی شود ،یکی از دلایل انتخاب این شهر برای برگزاری این همایش بود  . بادگیرهایی که در این شهر هستند سبب خنک شدن فضا می شوند و  قنات ها و آبریزها و آبراهها که در کاهش مصرف آب می توانند نقش موثری ایفا کنند در این شهر تاریخی به وفور دیده می شوند و به دلیل وجود چنین پتانسیلی در این شهر ،یزد به عنوان محل همایش ساختمان سبز انتخاب شد تا در آنجا راههای بازگشت به معماری سنتی همراه با زندگی مدرن امروزه مورد بحث کارشناسان قرار گیرد.  
وی با اشاره به اینکه شرکت مهرآسازان زیست فن آور متولی برگزاری این همایش بوده است ،در ادامه می گوید : یکی از پتانسیل ها و ظرفیت های بالای این همایش حضور رئیس بنیاد جهانی انرژی در این مراسم است که به همراه چندین متخصص از کشورهای مختلف در یزد حضور پیدا کرده اند
وی معتقد است که اتلاف انرژی یکی از مواردی است که زندگی بشر را در دوران کنونی را تهدید می کند و ادامه می دهد: به خاطر شرایط زیست محیطی و اقتصادی و اجتماعی که هر روز تهدید آمیز تر می شود گریزی نداریم جز اینکه به سمت ساخت و ساز سبز حرکت کنیم .در واقع با قرار دادن ساخت و ساز سبز به عنوان معیار می توانیم به چرخه زندگی و پایداری محیط زیست عمل کنیم .
حاجی شاهی  با اشاره به اینکه حرکت به سمت سبز شدن ساختمان می تواند نقش مهمی در کاهش انرژی ایفا کند در ادامه می گوید : می توانیم با یک مثال این مساله را بیشتر توضیح دهیم مشکل آب در بسیاری از ساختمان ها یک موضوع معمول و مرسوم است اما در ساخت و ساز سبز این موضوع مد نظر قرار می گیرد زیرا بحث جدا سازی آب مطرح می شود . به این معنا که آبی که قابل استرداد و مصرف مجدد است، دوباره به چرخه مصرف بر می گردد و این موضوعی است که در شرایط کم آبی و بحران آب می توان بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.
در مورد مصالح ساختمانی نیز به همین صورت است یعنی مصالحی که در خود ساختمان به کار برده می شود ، در ساختمان سبز مورد توجه قرار می گیرد زیرا این مصالح می توانند جلوی گرما و سرما را بگیرد و از اتلاف انرژی جلوگیری کند .
حاجی شاهی در ادامه با اشاره به ارائه مقالات مختلف در این همایش ادامه می دهد :بخشی از این همایش به ارائه مقالات مختلف اختصاص دارد که دانشجویان و اساتید دانشگاهی در این بخش حضور پر رنگ دارند .
همایش ساختمان سبز امروز به کار خود پایان می دهد .

https://zistonline.com/vdcc00qe.2bq1e8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما