تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 63212
*فاطمه باباجانی فعال گردشگری زیست آنلاین : این مساله که صنعت توریسم مبتنی بر اکولوژی می تواند در ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری در شهرهای کوچک و بزرگ باشد موضوعی است که نیاز به تامل دارد
فرصت سرمایه گذاری در اکوتوریسم 
اکوتوریسم‌ یا توریسم سبز، گردشگر را قادر می‌سازد تا به آسانی در خصوص محیط طبیعی اطرافش بداند. بر خلاف ادعای افرادی که معتقدند که اکوتوریسم و طبیعت گردی می تواند به طبیعت آسیب بزند بررسی ها نشان می دهد که صنعت توریسم مبتنی بر محیط زیست بیشتر افراد مسن، بازنشسته، تحصیلکرده و متمول که اوقات فراغت و پول برای خرج کردن دارند، را جذب می کند .اما پتانسیل محیط و سود اقتصادی حاصل از صنعت توریسم محیط مدار به درستی درک نشده است و یکی از دلایل آن نیز نبود راهنماهای آموزش دیده است 
فقدان این راهنماها ، ایجاد موقعیت  و ارائه ‌آموزش‌های محیطی به توریست‌ها و جذب توریست که منتج به رشد اقتصادی محلی است را مختل می کند . 
در واقع تاثیر منفی گردشگران بر صنعت توریسم وقتی اتفاق می افتد که بازدید گنندگان خارج از کنترل به گشت و گذار از جاذبه های توریستی بپردازند.
میزان بازده و سود مالی در هر سرمایه‌گذاری به عوامل متعددی نظیر تقاضای محصول، رقابت، میزان سرمایه و چگونگی ارائه در بازار بستگی دارد. اما عوامل دیگری نیز به غیر از سود مالی در این زمینه نقش دارد به عنوان مثال یک سایت تخریب زباله‌های هسته‌ای قادر خواهد بود سود مالی فوق‌العاده‌ای را به جوامع باز گرداند، اما گروه‌های اندکی خواستار تسهیلاتی از این دست در حوزه خود هستنددر واقع جوامع باید ارتباط و انطباق تحولات روز با صنایع موجود را در نظر بگیرند و روابط سازگارانه و مکملی در کل نظام اقتصادی پدید آورند. 
با این تعریف ها می توان گفت اگر توریسم به محیط کمتر توجه داشته باشد کم کم از بین می رود و این شهرهای کوچک هستند که در این میان می توانند از فرصت استفاده کنند و به این بخش وارد شوند  و در واقع می توان گفت در شهر هایی که به دنبال رشد اقتصادی و افزایش بازار کار هستند صنعت توریسم محیط‌مدار به‌طور خاص مورد توجه قرار نخواهد گرفت.
چنین جوامعی نیاز به جذب تعداد زیادی توریست و سرمایه آنها جهت نیل به اهداف مترقی خود دارند. این امر بدون پیشرفت‌های کلیدی و هماهنگی آن با تعداد روزافزون گردشگر میسر نخواهدبود.
در واقع در شهرهای کوچک با توسعه محصولات، اکوتوریست‌ها بیشتر مجذوب و علاقه‌مند خواهند شد. قرار دادن این افراد در محیط‌های خوب، دریافت هزینه مناسب و دستیابی‌ ساده و راحت آنان به بهترین بازارها، این امر را ممکن خواهدکرد. در واقع این شهرها باید به مدیریت تحقیقات و مطالعاتی برای رسیدن به بازار و شیوه های استراتژیک منتهی به توسعه بپردازند و با استفاده از راهنماهای محلی این صنعت را زنده کند

 

زیست آنلاین 

https://zistonline.com/vdcdxx09.yt0sf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما