تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۵۲
کد مطلب : 54520
مطالعه هر کالری گوشت گاو در مقایسه با دیگر پروتئین های رایج حیوانی گازهای بیشتری را تولید میکند,آب الوده نیتروژنی بیشتری را منتشر می سازد,آب بیشتری برای آبیاری نیاز دارد و مساحت زمینی بیشتری را مورد استفاده قرار می دهد
راهکارهای همگام سازی خوراک سالم با توجه به محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین گاوی که در مزرعه سوانی در ابرین علوفه می خورد.راهکارهای رژیم غذایی توسط دولت هر ۵ سال یکبار با ارائه پیشنهاداتی در رابطه با خوراک سالم منتشر می شود.همچنین نسخه سال آینده ممکن است نگاهی بر نوع خوراکی که برای محیط زیست سالم تر است داشته باشد.ایده ی نگاه بر چگونگی رشد مواد غذایی- نه فقط چگونگی خورده شدن آن-که پیش از این خشم صنایع غذایی و کشاورزی و حتی کنگره را برانگیخت.آنها می گویند یک دستور جلسه محیطی به راهکارهای عملی برای سبک زندگی سالم متعلق نیست.

واشنگتن(اسوشیتد پرس)- دولت راهکارهای رژیم غذایی را هر پنج سال یکبار به منظور تشویق آمریکایی ها برای خوردن غذاهای سالم تر منتشر می کند.همچنین نسخه امسال نگاهی بر آنچه که برای محیط سالم تر است دارد.

 توجه به محیط می تواند به معنای این باشد که از مردم بخواهیم بیشتر میوه ها,سبزیجات,مغزها,تمام غلات و دیگر غذاهای گیاهی را در ازای هزینه ای که برای گوشت می پردازند, انتخاب کنند.

صنایع پرورش گاو و کشاورزی بیهوده سرو صدا می کنند,دستور جلسه محیطی بیان می کند فضایی که بتوان همواره طرح اولیه عملی سبک زندگی سالم را اجرایی کرد وجود ندارد.

 یک نشست مشورتی برای سازمانهای کشاورزی و خدمات بهداشتی و انسانی تشکیل شده که در جلسات عمومی بر سر موضوع حد معقول حفظ منابع طبیعی,مشخص شدن پیشنهادات مورد انتظار در ماه جاری و توجه خاص به محیط زیست بحث می کند. هر دو سازمان پیشنهادات را به منظور تعیین راهکارهای نهایی رژیم غذایی مورد انتظار تا پایان سال بررسی خواهند کرد.

 هستند که با هرم غذایی شناخته شده سال ۲۰۱۰جایگزین شده استUSDAراهکارها مبنایی برای نماد "بشقاب من"سازمان وطوری طراحی شده که به خورد و خوراک سالم آمریکایی ها کمک کند.همچنین این راهکارها در الگوی وعده های غذایی مدارس و دیگر برنامه های خوراکی دولت گنجانده شده است.

در پیش نویس پیشنهاد که توسط کمیته مشورتی در ماه دسامبر منتشر شد آمده است که یک رژیم غذایی به همراه حفظ منابع طبیعی قطعا به قابل دسترس بودن غذا برای جمعیت کنونی و نسل آینده کمک خواهد کرد. این پیش نویس حاکی از یک الگوی غذایی بیشتر گیاهی و کمتر حیوانی می باشد که موجب "ترویج سلامتی بیشتر و اثرات محیطی کمتر نسبت به رژیم غذایی فعلی آمریکا می شود.

واضح است که این طرح به دنبال کمک کمتری به صنعت پرورش گاو است.مطالعه ای که سال گذشته توسط اقدامات ماهنامه دانشگاه ملی علوم انجام شد حاکی از آن است که افزایش استفاده از گوشت گاو برای محیط زیست مضرتر از صنایع گوشتی دیگر مانند گوشت خوک و مرغ است.

طبق این مطالعه هر کالری گوشت گاو در مقایسه با دیگر پروتئین های رایج حیوانی گازهای بیشتری را تولید میکند,آب الوده نیتروژنی بیشتری را منتشر می سازد,آب بیشتری برای آبیاری نیاز دارد و مساحت زمینی بیشتری را مورد استفاده قرار می دهد.

زمانی که کمیته مشورتی بر روی این ایده بحث می کرد,پزشکان و دانشگاهیان در نشستی میزان حفظ منابع طبیعی را از لحاظ حفظ منابع غذایی و غذاهایی که سالمترند بررسی می کردند.این نشست حاکی از آن بود که "سازگاری و همپوشانی" میان آنچه برای سلامتی و محیط زیست مفید است وجود دارد.

صنعت گوشت سال هاست برای اینکه همگان را متقاعد سازد که راهکارهای رژیم غذایی خواستار مصرف گوشت کمتر نیست می جنگد.راهکارها هم اکنون خوراک حاوی گوشت کم چرب را به جای کاهش گوشت به طور کامل پیشنهاد می دهند,توصیه ای که کمیته مشورتی اخیرا روی آن بحث می کند.پیش نویسی که در نشست جلسه ۱۵ دسامبر بر روی آن بحث شد حاکی از آن است که یک الگوی غذایی سالم شامل مصرف" گوشت قرمز و آماده" کمتر از مقداری که هم اکنون مصرف می شود می باشد.

پس از آن جلسه,انجمن ملی گاوداران بیانیه ای را توسط ریچارد تروپ پزشک و تولید کننده گاو منتشر ساخت که جهت گیری کمیته و پیشنهادات پیش نویس را نامعقول می دانست.اوگفت: گوشت گاو کم چرب در رژیم غذایی سالم نقش دارد.

انستیتو گوشت آمریکا توضیحاتی را منتشر ساخت که هر گونه تلاش برای خارج کردن گوشت کم چرب از الگوی رژیم غذایی سالم" مبهم" و "استبدادی" است همچنین اعتراضاتی از کنگره به گوش میرسد.

لایحه مخارج کلان تا پایان سال, ماه گذشته تصویب شد و در آن سهم کمیته مشورتی در بخش محیط زیست مشخص شد و تام ویلساک وزیر کشاورزی دستور داد که این مبلغ تنها شامل"تغذیه و اطلاعات رژیم غذایی" می باشد نه فاکتورهای غیر اصلی"در راهکارهای نهایی.کنگره اغلب از چنین دستوراتی که الزام آور نیستند برای در معرض توجه قرار دادن یک سازمان استفاده می کند که اگر بخش قوه مجریه آنها را به جلو براند قانون گذاران مانع آنها می شوند.

طرفداران محیط زیست در حال سوق دادن کمیته و دولت به منظورهم نظر شدن در مورد این مسئله هستند.

کری هامرشلگ از گروه مدافع دوستان زمین گفت:"مانیاز داریم که اطمینان حاصل کنیم رژیم های غذایی ما در امتداد منابع طبیعی ما و نیاز به کاهش تغییر آب و هوا هستند."

مایکل جاکبسن از مرکز علوم گفت این ایده گسترده راهکار جدیدی نیست. او افزود:آنها قبلا برای هدف قرار دادن فعالیت فیزیکی و امنیت غذایی شکل گرفته اند او گفت:"شما نمی خواهید رژیم غذایی را که قصد دارد باعث سمی شدن سیاره شود پیشنهاد دهید".

https://zistonline.com/vdcfxtdt.w6dj0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما