تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : 38252
یگان حفاظت جنگل‌ها و مراتع تقویت می‌شود

همکاری با سازمان هوا فضا برای اطفای حریق جنگل

قائم مقام یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع گفت: قصد داریم یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع را تقویت کنیم و به استانداردهای جهانی در این زمینه دست یابیم؛ البته تا کنون این یگان تا حدود زیادی موفق بوده و توانسته است تجاوز و تخلفات به منابع طبیعی را کاهش دهد.
همکاری با سازمان هوا فضا برای اطفای حریق جنگل
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا مقدسی در «دومین گردهمایی فرماندهان و کارکنان یگان حفاظت» که امروز در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: از زمان استقرار یگان حفاظت در سازمان جنگل‌ها و مراتع تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار به اشکال مختلف در انجام ماموریت‌ها دیده شده است.

ارائه لایحه ارتقای حفاظت منابع‌طبیعی به مجلس

وی در ادامه گفت: در حوزه کار جهادی یک نفر باید برابر چندین نفر عمل کند. در حال حاضر ۸۳ درصد از خاک کل کشور که بالغ بر ۱۳۵ میلیون هکتار می‌شود در تعریف سازمان جنگل‌ها و مراتع می‌گنجد و یگان حفاظت باید به حفاظت از آنها بپردازد. این زمین‌ها جزو انفال هستند و انفال به خدا و رسول تعلق دارد اما عوامل اصلی ما حدود ۱۸۰۰ نفر هستند؛ البته قصد داریم یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع را تقویت کنیم. دولت نیز لایحه ارتقای حفاظت منابع طبیعی را تقدیم مجلس کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اصول کاری یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع، کار با مردم است، اظهار کرد: با توجه به امکانات موجود نمی‌توانیم به تنهایی گسترده وسیع تحت پوشش خود را به طور موثر مدیریت کنیم و در آنها حفاظت پایدار را مستقر کنیم، بنابراین تعامل با مردم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و افرادی به عنوان همیار و همکار ما در جهت اطلاع رسانی تصرفات و تخلفات عمل می‌کنند. قصد داریم حمایت‌های لازم از این افراد مانند در نظر گرفتن پوشش بیمه‌ای را در دستور کار قرار دهیم و در این جهت تلاش کنیم.

همکاری با سازمان هوا فضا برای اطفای حریق جنگل

وی افزود: همچنین درصدد بهره گیری از فناوریهای نوین مانند سنجش از دور و همکاری با سازمان هوا فضا برای مواردی مانند اطفای حریق را داریم.

مقدسی در پایان اظهار کرد: متصرفان به دو دسته تقسیم می‌شوند یک دسته بر اساس نیاز به منابع طبیعی دست اندازی می‌کنند که در این زمینه برنامه‌هایی داریم اما گروه دوم آزمند هستند و یگان حفاظت با اقتدار با آنان برخورد می‌کند و در این زمینه برنامه‌های وسیعی داریم.

https://zistonline.com/vdcj88et.uqeoizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما