تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 26131
یک کارشناس گردشگری گفت: باید با نگاه گردشگری خارجی امکانات و زیرساخت‌های گردشگری داخلی را تقویت کنیم.
تقویت امکانات گردشگری داخلی با نگاه افزایش گردشگری خارجی
به گزارش زیست آنلاین از تسنیم محمود نجات‌ثابت با بیان این‌که در بحث تعداد گردشگران داخلی در ایام پیک به حد انفجار رسیدیم، اظهار داشت:‌ موضوع اصلی در این سفرها این است که بسیاری از گردشگران داخلی با پول خودشان به مسافرت می‌روند یعنی در این نوع گردشگری ارزآوری اتفاق نمی‌افتد و فقط جابه‌جایی و توزیع ثروت است.

وی با بیان این‌که این در حالی است که گردشگر داخلی به صورت ماشین مسافرت می‌کند و این موضوع بیش‌تر آسیب‌زاست تا مایه افتخار تصریح کرد: این آسیب‌ها به نقاط مقصد مخصوصاً در مکان‌هایی که آثار طبیعی باشد یا حتی آثار باستانی داشته باشد واردمی‌شود به عنوان نمونه در حال حاضر برای تمیز‌ نگهداشتن پل‌های اصفهان میلیون‌ها تومان هزینه می‌شود تا روی پل تمیز بماند ولی باز هم با اسپری روی آن یادگاری می‌نویسند.

این فعال گردشگری ادامه داد: تعداد گردشگری داخلی اگر زیاد شود این اتفاق می‌افتد و متأسفانه هنوز نتوانستیم این فرهنگ را جا بیندازیم، البته همه دنبال این کار هستند ولی هنوز این اتفاق می‌افتد که هر جا گردشگر داخلی جذب می‌شود اثر تخریبی زیادتری دارد.

نجات ثابت یادآور شد:‌ اگر می‌خواهیم واقعاً تولید ثروت کنیم باید گردشگر خارجی جذب کنیم و تمرکز اصلی روی آن باشد، چون گردشگر داخلی به حد مشخصی پول خرج می‌کند و پول هم از این جیب به آن جیب است چون در تولید ناخالص ملی اثری ندارد؛ چرا که تولید ناخالص ملی عدد ثابتی است که در محاسبات با گردشگر‌ داخلی بالا و پائین نمی‌رود و در گردشگری خارجی است که این عدد بالا می‌رود و ثروت وارد کشور می‌شود؛ حال باید با نگاه گردشگری خارجی امکانات گردشگری داخلی را تقویت کنیم.

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: در حال حاضر گردشگری داخلی بسیار تقویت شده است اما مشکل اینجاست که از آن پولی در نمی‌آید، این همه مردم شمال می‌روند آیا مردم شمال الآن ثروتمند شدند؟ جواب این است که تقریباًَ خیر؛ چرا که آن‌هایی که زمین کشاورزی داشتند، فروختند و ویلا ساختند و تغییر کاربری تجاری ایجاد کردند، جالب اینجاست آن نسلی که این کار را انجام داد پولی گرفتند ولی نسل بعدی آن‌ها در واقع سرایدار آن ویلاها شدند. لذا شمالی‌ها خیلی وضع خوبی پیدا نکردند.

 

  https://zistonline.com/vdccssqi.2bqe18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما