تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۰۱
کد مطلب : 2211
نیروگاه برق هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن که بر اثر حادثه سونامی در ماه مارس سال ۲۰۱۱ میلادی دچار آسیب جدی شد اکنون متصدیان آن‌را با مانعی جدی یعنی جلوگیری از نشت آبهای آلوده به رادیواکتیو به دریا روبرو کرده است.
  افزایش نشت آبهای آلوده به مواد رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما
به گزارش زیست آنلاین مسئولان شرکت نیروی برق توکیو «تپکو» می‌گویند مقداری از آبهای آلوده رادیواکتیو از سدهای محافظتی که به منظور جلوگیری از نشت آبها و محصور کردن آن‌ها ساخته شده بود به بیرون نشت کرده است.

یوشیکازو ناگایی سخنگوی کمپانی «تپکو» روز گذشته گفت: دلیل اینکه این شرکت در مقابله با نشت زیرزمینی آبهای آلوده به مواد رادیو اکتیو به کندی عمل کرده است این بوده که کارشناسان تمرکز اصلی خود را بر روی خنک کردن رآکتورها معطوف کرده بودند چرا که داغ شدن رآکتورها خطرات بیشتری به دنبال دارد. بدنبال حادثه سونامی مارس ۲۰۱۱ میلادی، و از کار افتادن سیستم‌های خنک کننده سه راکتور نیروگاه فوکوشیما دائی چی بر اثر حرارت ذوب شده بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نیروگاه که هم اکنون به صورت موقت مشغول به فعالیت است، با فاجعه خاموشی و نشت آبهای آلوده به مواد رادیواکتیو مخزنهای زیرزمینی مواجه شده است که این مسائل بارها پیکان انتقادات را به سوی مسئولان کمپانی تپکو نشانه گرفته است.

در همین راستا هیئتی از مقامات شهرهای اطراف نیروگاه فوکوشیما روز گذشته با مراجعه به این نیروگاه ضمن سرکشی از آن از مسئولان کمپانی تپکو خواستند از آسیب‌های بیشتر به دریا جلوگیری کنند.

حجم آب‌های آلوده به مواد رادیو اکتیو روزانه ۴۰۰ تن افزایش می‌یابد و مسئولان کمپانی تپکو قصد دارند تا سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به افزایش حجم منابع نگهداری آب تا میزان ۸۰۰ هزار تن اقدام کنند.

https://zistonline.com/vdch.znit23nizftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما