تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۳:۱۹
کد مطلب : 19327
منجمان و صاحب نظران شرکت کننده در همایش بین المللی مطالعات جهان در شب ( TWAN ) در زنجان می گویند: آلودگی نوری نیز به یکی دیگر از دغده های مردم جهان به خصوص در اروپا تبدیل شده است.
آلودگی نوری به آلودگی های دیگر افزوده شد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایرنا: عکاس و منجم مجارستانی گفت: ۹۹ درصد کشورهای اروپایی از مشکل آلودگی نوری رنج می برند و امروز در اروپا زیبایی آسمان از دست رفته و ۵۰ درصد مردم نمی توانند ستاره های آسمان را ببینند.

تاماش لادانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آلودگی نوری مشکلاتی را برای انسان ها، موجودات و گیاهان ایجاد می کند.

لادانی اظهار کرد: آلودگی نوری مشکلات اقتصادی نیز به همراه دارد و زمینه ساز هدر رفت انرژی و سرمایه است.

این عکاس و منجم مجارستانی گفت: زمانی که روشنایی به درستی هدایت نشود، چراغ ها به جای روشن کردن زمین آسمان را روشن می کنند و در نهایت آلودگی نوری ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط انرژی بیشتری برای روشن کردن نقاط مختلف استفاده می شود و به دنبال آن نیز سرمایه بیشتری صرف تهیه و مصرف این انرژی نیاز خواهد بود.

لادانی برلزوم معرفی این معضل جهانی به مردم تاکید کرد و راه اندازی پارک های نجوم را راهکاری مناسب برای معرفی زیبایی آسمان به مردم دانست.

این عکاس و منجم مجارستانی گفت: پارک های نجوم محیطی به طور کامل تاریک است که مردم می توانند چهره زیبای آسمان را در آن تماشا کنند.

وی ادامه داد: انسان برای رسیدن به آرامش طی شب ها نیازمند استراحت در محیطی تاریک است اما با روشن ماندن چراغ ها در این مدت نمی توان به این تاریکی دست یافت.

لادانی افزود: گیاهان و حیوانات نیز برای ادامه زندگی بیولوژیکی خود نیاز به شبی تاریک دارند و آلودگی نوری حیات آنان را با خطر مواجه می کند.

این عکاس و منجم مجارستانی با بیان اینکه باید در طراحی شهرها و هدایت روشنایی خیابان ها و خانه ها دقت بیشتری کرد، TWANرا زمینه ساز معرفی این معضل به مردم و آشنا سازی آنان به زیبایی های آسمان خواند.

وی به عکسی از بابک امین تفرشی عکاس و منجم ایرانی اشاره کرد و این تصویر را نشان دهنده آلودگی نوری موجود در شهرها در کنار نمایشی زیبا از چهره حقیقی آسمان خواند.

لادانی یادآوری کرد: مردم مجارستان با این عکس متوجه آلودگی نوری و دور شدن از زیبایی آسمان شدند.

منجم و عکاس ترکیه ای شرکت کننده در این نشست علمی نیز گفت: برای تماشای زیبایی آسمان و ستاره ها باید نور چراغ ها را به سمت زمین هدایت کرد.

تونچ تزل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز آلودگی نوری به یکی از دغدغه های جهان تبدیل شده است.

وی یادآورشد: برای جلوگیری از ایجاد آلودگی نوری باید نور چراغ ها را تا حد امکان در زمان تاریکی، خاموش کرد.

تزل اظهار کرد: از سوی دیگر در صورت نیاز به روشنایی باید این نور را به زمین و برای روشن کردن زمین به کار برد.

این منجم و عکاس ترکیه ای گفت: آلودگی نوری مانع نمایش زیبایی آسمان و ستاره ها می شود و مردم از این نعمت زیبا بی بهره می شوند.

وی خاطر نشان کرد: TWAN توانست با عکس ها و تصاویری که از آلودگی نوری در کنار زیبایی آسمان گرفت، این معضل را به جهانیان معرفی کند.

تزل بابیان اینکه امروز برای تماشای زیبایی آسمان و ستاره ها باید از شهرها خارج شد، راهکار مناسب فرار از آلودگی نوری را گریز از شهرها خواند.

به گفته این منجم و عکاس ترکیه ای TWAN تصاویر بسیاری از زیبایی آسمان را به کسانی که این منظره ها را تا کنون ندیده اند، نشان می دهد و سعی کرده است که مردم را به جاهای زیباتری بکشاند.

https://zistonline.com/vdcbzfb8.rhb95piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما