تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 68024
نیروهای پلیس و ارتش آفریقای جنوبی اعلام کردند: هنگام فرا رسیدن روز «قحطی کامل» که زمان وقوع آن برای نیمه اول آوریل پیش‌بینی شده اگر مقامات مجبور به قطع آب شوند، آمادگی حفاظت از منابع آبی در شهر کیپ تاون را که دچار خشکسالی خواهند داشت.
آغاز عملیات مقابله با بحران آب در "کیپ تاون"
 به گزارش زیست آنلاین، مقامات شهرداری کیپ تاون که قصد دارند یک مرکز رسیدگی به بحران‌ها را برای آمادگی با قطع احتمالی آب در این شهر راه‌اندازی کنند، اعلام کرده‌اند که بیمارستان‌ها، مناطق مهم اقتصادی و صنعتی و نیز مناطق پرجمعیت با خطر بالای شیوع بیماری از این برنامه احتمالی قطع آب در امان خواهند ماند.

در پی ضربه زدن بحران آب به صنعت گردشگری و متهم شدن سیاستمداران این کشور به اجرای سیاست‌هایی که منجر به رشد فزاینده جمعیت و دامن زدن به بحران آب شده و نیز در پی چندین سال خشکسالی که به گفته دانشمندان به خاطر گرمایش زمین توسط انسان‌ها رخ داده، مسئولان در دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی برنامه‌های احتمالی خود را برای مقابله با این بحران تقویت کرده‌اند.

بر اساس این برنامه‌ها چهار میلیون شهروند کیپ تاون می‌توانند با کاهش مصرف روزانه آب خود به ۵۰ لیتر از «قحطی کامل» آب در ۱۲ آوریل جلوگیری کنند تا زمانی که بارش کافی باران بتواند مخازن تخلیه شده را پر کند.

به گفته مقامات شهر، نیروهای امنیتی قرار است از ۲۰۰ منطقه جمع‌آوری آب محافظت کنند و در صورت قطع آب، شهروندان می‌توانند روزانه ۲۵ لیتر آب از این منابع برداشت نمایند. 

شهرداری در بیانیه‌ای که موجب نگرانی شهروندان در مورد مشکلات احتمالی پیش رو شده است اعلام کرد: این بحران نیازمند یک رویکرد همگانی است چرا که همه ما در این شهر از خشکسالی شدید رنج می‌بریم.

سازمان آب و فاضلاب کیپ تاون نیز اعلام کرده در حال رسیدگی به گزارشاتی است که طبق آنها برخی از خرده فروشان در آخر هفته گذشته به فروش غیرقانونی آب لوله کشی به مردم مبادرت ورزیده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مدیرعامل سازمان گردشگری کیپ تاون، صنعت گردشگری این شهر به شدت از این بحران ضربه خورده و بسیاری از سفرهای داخلی و بین‌المللی به این شهر، لغو شده‌اند.

 

 

https://zistonline.com/vdcjxyem.uqeo8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما