تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : 86983
مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور خبر داد:

ارزش‌گذاری اقتصادی ۲۵ منطقه تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست

مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور گفت: تا سال ۱۳۹۹ تقریباً ۲۵ منطقه از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست ارزش‌گذاری اقتصادی شده است.
ارزش‌گذاری اقتصادی ۲۵ منطقه تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست
به گزارش زیست آنلاین، لیلا زمانی 21 شهریور در ارتباط آنلاین با سومین کنفرانس بین‌المللی و ششمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست تصریح کرد: امسال هم ۶ استان از جمله استان اردبیل ارزش‌گذاری اقتصادی می‌شود.

وی اضافه کرد: از سال گذشته روش نقشه‌سازی خدمات اکوسیستم را به‌روز کرده‌ایم و از آخرین فناوری‌ها و روش‌های روز دنیا در این زمینه استفاده می‌کنیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور با بیان اینکه ارزش‌گذاری اقتصادی حرکت نوپایی در دنیا است، ادامه داد: در کشور ما هم این کار از سال ۸۶ شروع شده است.

این مسئول با بیان اینکه در ارزش‌گذاری اقتصادی کیفیت زیستگاه، نگهداشت خاک، تولید آب و ... را از جمله شاخص‌ها قرار داده‌ایم، تشریح کرد: دستورالعمل ارزیابی خسارات در طرح‌های توسعه‌ای را هم در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی در عرضه خدمات اکوسیستمی تأثیرگذار است، بیان کرد: در مورد هزینه خسارات پروژه‌ها هم اقداماتی انجام داده‌ایم و ۱۰ پروژه را هم محاسبه کرده‌ایم و برای محاسبه خسارات طرح در گام اول باید ارزش منطقه مشخص شود./ایسنا
https://zistonline.com/vdcdsn0j.yt09j6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما