تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 86903
هدف‌گذاری منابع طبیعی در سال جاری؛

زراعت چوب در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشور

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در سال گذشته حدود ۱۵ هزار هکتار زراعت چوب در کشور انجام شده و برنامه‌ریزی امسال برای ۲۰ هزار هکتار است.
زراعت چوب در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشور
به گزارش زیست آنلاین، عبدالرضا بازدار صبح امروز ۹ شهریورماه در حاشیه بازدید از طرح زراعت چوب واقع در کمربندی امام رضا (ع) شهرستان کرمان گفت: طرح زراعت چوب به لحاظ اقتصادی و توجه به منابع طبیعی یکی از طرح‌های مهم و اثربخش است.

او با بیان این مطلب که طرح زراعت چوب از دو سه سال گذشته در سطح کشور شدت یافته است، اظهار کرد: در گذشته این طرح در منابع طبیعی وجود داشته اما از دو سال اخیر در اولویت قرار گرفته است.

به گفته، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، توسعه فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ منابع آب، درآمدزایی، تامین نیاز مواد اولیه صنایع چوب کشور و ... از اهداف طرح زراعت چوب است.

طبق اعلام بازدار، در سال گذشته حدود ۱۵ هزار هکتار زراعت چوب در کشور انجام شده و برنامه‌ریزی امسال ۲۰ هزار هکتار است.

او با بیان این مطلب که هیچ محدودیتی در تامین نهال از نهالستان‌های منابع طبیعی کشور به صورت رایگان وجود ندارد، تصریح کرد: تسهیلات بانکی نیز به متقاضیان (هکتاری ۲۰ میلیون تومان) اعطا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، زراعت چوب با استفاده از پساب کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان در استان کرمان را یک کار شاخص در کشور دانست و عنوان کرد: در این منطقه ۱۳۰ هکتار کاملا فنی و اصولی درخت آکالیپتوس کاشت شده است که آبیاری آن به صورت قطره‌ای و از محل پساب شهر کرمان انجام می‌شود.
https://zistonline.com/vdcfm1dc.w6dvxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما