تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 86849
مدیر دفتر مدیریت اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست:

ارزش‌گذاری اقتصادی مناطق تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست در ۶ استان انجام شد

مدیر دفتر مدیریت اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارزش‌گذاری اقتصادی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست برای ۶ استان لرستان، قزوین، کردستان، کرمان، خراسان جنوبی و سمنان به روش نوین و آخرین فناوری روز دنیا تهیه شده است.
ارزش‌گذاری اقتصادی مناطق تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست در ۶ استان انجام شد
به گزارش زیست آنلاین، لیلا زمانی روز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت در نشست خبری افزود: طرحی درباره ارزش‌گذاری اقتصادی به سازمان حفاظت محیط‌زیست سپرده شد و این کار از سال ۱۳۸۶ آغاز شد ، البته این کار نه تنها در کشور ما بلکه در سطح جهانی هم نوپا بود بر این اساس با روشی تقریبا قدیمی تا سال ۱۳۹۹ تقریبا ۲۵ منطقه از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست ارزش‌گذاری اقتصادی شد که حدود ۲ درصد از مساحت کشور بود.

وی اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ روش نقشه سازی خدمات اکوسیستم را برای ارزش‌گذاری اقتصادی تغییر دادیم و از آخرین روش و فناوری روز دنیا استفاده کردیم ، در واقع استراتژیکی که در اتحادیه اروپا هم دنبال می شود را به کار بستیم.

وی اظهار داشت: در روند ارزش‌گذاری اقتصادی مبنای کار را بر اساس نگهداشت خاک، تولید آب، کیفیت زیستگاه و مبحث تفرجی گردشگری قرار دادیم و به دنبال آن دستورالعمل ارزیابی خسارات را در طرح های توسعه ای در دست اجرا قرار دادیم در واقع دستورالعمل طرح هایی که به خسارات محیط زیستی شدیدی به همراه دارند را تدوین کردیم.

استفاده از بستر وب برای آموزش های محیط زیستی  

معاون مرکز آموزش محیط بانی گفت: عمده فعالیت ما در بخش آموزش در مهدهای کودک تولید محتوا است، در مهدهای کودک به دنبال تولید محتوا برای مربیان هستیم چون اگر مربیان مهدها و پیش دبستانی ها توانمند باشند قطعا برنامه های آموزشی مفید و هدفمندی برای مهدها ترتیب خواهند داد.

محمدرضا رمضانی افزود: نسل سازی باید از مهدکودک ها و آموزش و پرورش آغاز شود اگر این اتفاق بیفتد قطعا نسل بعدی مشکلات امروز محیط زیستی را نخواهند داشت.

 وی با اشاره به اینکه یک کارگروه در این زمینه را با آموزش و پرورش دنبال می کنیم، افزود: الان دو پژوهش توسط پژوهشکده محیط زیست در حال انجام است که مجریان آن معلمان با سابقه در حوزه آموزش و پرورش هستند که تحصیلات مرتبط با محیط زیست دارند، همچنین یک کار تصویری برای مربیان پیش دبستانی در نظر داریم که توسط آموزش و پرورش انجام می شود که امیدواریم تفاهم نامه جدید ما با آموزش و پرورش در این زمینه به زودی امضا شود.

وی اظهارداشت: از بستر شاد در آموزش و پرورش در زمینه محیط زیست هیچ گونه بهره برداری نشده است مگر یک تا دو مورد که بسیار ناچیز است ، الان برنامه ما استفاده از بسترهای وب مانند شاد است، در واقع کرونا پاس گل زیادی به محیط  زیست داد اما نتوانستیم درست از آن استفاده کنیم./ایرنا
https://zistonline.com/vdceov8v.jh8pei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما