تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 68245
زیست آنلاین: امروزه تمرکز بیشتری جهت افزایش بهره وری انرژی و استفاده از روش های پایدار زیست محیطی در رشته ها و زمینه های مختلفی قرار گرفته است.
بهبود کیفیت و تنوع زیستی آب توسط ساخت خانه ای شناور !
به گزارش زیست آنلاین:  این سوال که آیا می توان خانه های زیست محیطی طراحی نمود ؟  ذهن Michelle Lanker از مهندسان طراحی معماری Lanker Design LLC و همسر اکولوژیست خود Bill Bloxom را در هنگام طراحی خانه جدید خود، به سمت و سویی متفاوت کشید و در نهایت موجب شد یک خانه شناور، در دریاچه واشنگتن ساخته شود که نه تنها دارای گواهی LEED Platinum است، بلکه همچنین موجب بهبود کیفیت و تنوع زیستی آب نیز می شود. این خانه پایدار خیره کننده، دارای عناصر سازگار با محیط زیست می باشد و مواد و منابع به کار برده در آن نیز از جمله ترکیبات تجدیدپذیر است تا به علت شناور بودن در زیستگاه های آبزی، مخاطره ای برای موجودات آن ایجاد نشود.

در واقع خانه Houseboat H به عنوان نمادی جهت پایداری و همزیستی طراحی شده است. پنل های خورشیدی نصب شده در سقف آن نیز موجب کاهش مصرف انرژی می شود، همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، این خانه موجب بهبود کیفیت و تنوع زیستی آب نیز می شود.

گیاهان شناور پرورش یافته در اطراف این خانه، از گیاهان بومی منطقه هستند که سیستم های ریشه ای را برای تصفیه آب و تشویق زیستگاه ماهی ها تشکیل می دهند. این زیستگاه های در حال رشد می تواند از یک پنجره بزرگ شناور زیرزمینی مشاهده شود.

وجود سقف و دیوارها با حداکثر ضخامت عایق و همچنین نور طبیعی ایجاد شده در داخل خانه از طریق قرار گرفتن پنجره های سه جداره بزرگ که اغلب از کف تا سقف فاصله را می پوشانند؛ برای کاهش هدر رفت انرژی طراحی شده است.

منبع: inhabitat

https://zistonline.com/vdcenw8p.jh8vei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما