تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : 52368
کاهش جهانی قیمت نفت این هراس را بوجود آورده که مبادا این مسئله سبب عقیم گذاشتن تمام تلاش‌ها برای مقابله با آلودگی هوا شود.
عقیم ماندن تلاش‌ها برای مقابله با آلودگی هوا با کاهش جهانی قیمت نفت
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا،‌ نمایندگان حدود ۲۰۰ کشور جهان از سه شنبه گذشته در شهر «لیما» پایتخت پرو برای شرکت در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل گردهم آمده‌اند. هدف آنها از شرکت در این اجلاس رسیدن به یک چارچوب جهانی و یک پیمان جامع بر سر آلاینده‌های ناشی از استفاده از سوخت‌های فسیلی در اجلاس آتی سازمان ملل در شهر پاریس است که این اجلاس قرار است تابستان آینده برگزار شود. پیمان قبلی که در سال ۱۹۹۷ میلادی شهر «کیوتو» ژاپن منعقد شد، دو سال پیش منقضی شده است. تاکنون آمریکا،‌ چین و هند از امضای این تعهدات سر باز زده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه «دیس‌پچ»، اکنون آمریکا خود را متعهد به توافق با چین بر سر انتشار آلاینده‌ها کرده است. این توافقنامه این دو کشور را به عنوان بزرگترین مصرف کننده سوخت‌های فسیلی و دو آلاینده اصلی جهان به هم نزدیک می‌کند.

با این حال قیمت نفت و سوخت‌های فسیلی در مقایسه با ماه گذشته و پس از اعلام توافق چین و آمریکا دچار افت جدی شده است. در حالی که کاهش قیمت نفت به سرمایه‌گذاران بخش انرژی لطمه می‌زند از سوی دیگر این افت قیمت اشتهای مصرف‌کنندگان این کالا را که اقتصاد آنها به آن وابسته است به شدت افزایش می‌دهد و به این ترتیب این نگرانی وجود دارد که دستاوردهای بلندمدت با هدف مقابله با انتشار آلاینده‌ها، قربانی این عطش زودگذر شود.

https://zistonline.com/vdcdjs0k.yt0x96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما