تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 15716
آیا منطقه حفاظت شده آشوراده قطب گردشگری می‌شود؟
هنوز چند ماه از خبر واگذاری جزیره آشوراده که قسمتی از منطقه حفاظت شده میانکاله محسوب می‌شود نگذشته که خبرهایی از دستور معاون اول رئیس جمهور به رئیس سازمان میراث فرهنگی برای تبدیل این این منطقه به قطب گردشگری منتشر شده است.

احمدعلی کیخا، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست  گفت‌:  دستور معاون اول رئیس جمهور به رئیس سازمان میراث فرهنگی تبدیل جزیره آشوراده به منطقه گردشگری نبوده است بلکه ایشان در جلسه‌ای که بنده هم در آن حضور داشتم اعلام کردند که بررسی شود که آیا اصلا می‌توان با توجه به ملاحظات زیست محیطی این منطقه را تبدیل به منطقه گردشگری کرد یا نه؟

وی اداد: معاون اول رئیس جمهور در این جلسه اعلام کرد که به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پول می‌دهد تا شرایط منطقه را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری بررسی کرده و اگر به جمع بندی رسیدند که اگر این کار شدنی است اقدام کنند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: هنوز مطالعات بررسی این منطقه آغاز نشده است اما در سازمان حفاظت محیط زیست تیمی متشکل از بهترین کارشناسان محیط زیست برای این کار آماده به کار است و در نهایت مطالعات سازمان حفاظت محیط زیست با مطالعات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جمع بندی شده و به نتیجه نهایی خواهیم رسید.

https://zistonline.com/vdcjmaev.uqeivzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما