تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 10427
مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی هشدار داد

خشک شدن دریاچه ارومیه بروز امراض سرطانی را به دنبال دارد

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان وضعیت بحرانی و نامطلوب دریاچه ارومیه، نسبت به تبعات آن هشدار داد.
خشک شدن دریاچه ارومیه بروز امراض سرطانی را به دنبال دارد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا، حسن عباس نژاد در مراسم افتتاحیه کارگاه که با حضور بیش از ۴۰ نفر از اعضای تشکل های زیست محیطی استان و کارشناسان ستاد بحران استان برگزار گردید، افزود: هشدار می دهیم با خشک شدن دریاچه ارومیه، مخاطرات زیست محیطی و انسانی در کمین است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر مخاطرات و صدمات احتمالی بر حیات وحش و گونه های زیستی دریاچه مشکلاتی همچون بروز بیماریهای ریوی، چشمی، تنفسی و امراض سرطانی ناشی از گردو غبار و ذرات نمک حاصل از خشکی دریاچه نیز دامنگیر استانهای حاشیه ای خواهد بود.

 

وی ادامه داد: هر چند تداوم کشاورزی در استان ضروری است ولی بدون لحاظ توسعه پایدار متکی بر حفاظت از محیط زیست از جمله لحاظ حق آبه پارک ملی دریاچه ارومیه، این امر مقدور نخواهد بود و لطمات آن کشاورزی منطقه را نیز نابود خواهد کرد.

 

عباس نژاد ادامه داد: افزایش مشکلات اجتماعی از تبعات دیگر عدم حل مشکل دریاچه ارومیه خواهد بود؛ از هم اکنون مشکلات حاد زیست محیطی و به تبع آن مشکلات اقتصادی و اجتماعی در شرق دریاچه ارومیه آغاز شده است.

 

عباس نژاد بر لزوم مشارکت و همیاری در مدیریت زیست بومی تالاب بین المللی پارک ملی دریاچه ارومیه با همکاری تشکلهای زیست محیطی استان تاکید و برگزاری کارگاه آموزشی مذکور را در راستای همین هدف مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد .ا

 

وی تصریح کرد: امیدواریم با تدبیر و درایت دولت تدبیر و امید و توجهات ویژه ریاست محترم جمهور، ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و وزرای وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و دیگر متولیان امر در سطح ملی و استانی و مشارکت جوامع محلی و دوستداران و علاقمندان محیط زیست وضعیت دریاچه ارومیه در آینده ای نزدیک رو به بهبودی باشد.

https://zistonline.com/vdcd5o0f.yt0zx6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما