تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۱
کد مطلب : 84331
معاون رییس اتحادیه اروپا هشدار داد:

کودکان ما بر سر آب و غذا خواهند جنگید

ترجمه از محمد مهدی براتی
زیست آنلاین: معاون رئیس اتحادیه اروپا هشدار داد که افراد مسن باید در مبارزه با تغییر آب و هوا فداکاری کنند، در غیر اینصورت کودکان امروز در آینده برای آب و غذا خواهند جنگید.
کودکان ما بر سر آب و غذا خواهند جنگید
به گزارش زیست آنلاین، فرانس تیمرمانز، نایب رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که اگر سیاست اجتماعی و سیاست اقلیمی، برای تقسیم منصفانه هزینه ها و مزایای ایجاد یک اقتصاد کم کربن با هم ترکیب نشوند، جهان با واکنش مردم که از از دست دادن شغل خود می ترسند روبرو خواهد شد.

وی گفت: "این فقط یک موضوع فوری نیست بلکه یک موضوع نیز دشوار هست. ما باید اقتصاد خود را متحول کنیم. مزایای زیادی وجود دارد، اما این یک چالش بزرگ است. بزرگترین تهدید، تهدید اجتماعی است. من شک ندارم که اگر ما این مشکل را برطرف نکنیم، کودکان ما بر سر آب و غذا خواهند جنگید.

مقابله با تغییرات آب و هوایی چند برابر ارزان تر از مشکلاتی است که گرمایش جهانی ایجاد خواهد کرد. با این حال، فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی به معنای پایان برخی مشاغل سنتی مانند استخراج زغال سنگ است و هزینه های تغییر به طور نابرابر بر دوش بخش های مختلف جامعه خواهد افتاد، مگر اینکه سیاست مداران وارد عمل شوند.

تیمرمانز افزود: سختی کار این است که شما بین کسانی که نمی خواهند تغییر ایجاد کنند، اتحاد ایجاد کنید. زیرا آنها می بینند که علاقه آنها چه در سوخت های فسیلی و چه در محافل اقتصادی سنتی تحت تأثیر قرار می گیرد.

وی هشدار داد که برای اطمینان از اینکه جوانان خواهند توانست در یک آب و هوای امن زندگی کنند، لازم است نسل کنونی فداکاری کند.

وی گفت که افراد مسن امروز، از فداکاری نسل قبل بهره مند شدند و اکنون از آنها خواسته شده است تا خود تغییراتی ایجاد کنند.

هرگونه فداکاری برای اکثر افراد سخت نخواهد بود، مانند بازسازی خانه ها با استانداردهای کم کربن، یا استفاده از حمل و نقل الکتریکی و خوردن گوشت کمتر. برای برخی اما می تواند تغییر در شغل یا الگوی زندگی باشد.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcizpav.t1a5p2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما