تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 84281
زیست آنلاین: درگزارش سازمان ملل آمده است که کاهش میزان انتشار گاز متان، اصلی ترین جز گاز طبیعی، بسیار حیاتی تر از آن است که تصور می شد.
توقف انتشار گسترده متان ضروری است
به گزارش زیست آنلاین، انتظار می رود در گزارش سازمان ملل اعلام شود كه کاهش انتشار گاز متان، اصلی ترین جز گاز طبیعی، باید نقشی مهم تری در دفع اثرات بد تغییرات آب و هوایی داشته باشد.

ارزیابی جهانی متان، که توسط یک تیم بین المللی از دانشمندان انجام شده است، نشان دهنده شناخت فزاینده ای است که جهان باید با سرعت بیشتری شروع به مهار انتشار گازهای گرم کننده زمین کند و کاهش متان، که یک گاز گلخانه ای قوی است، در کوتاه مدت حیاتی خواهد بود.

این داده های جدید نشان می دهد در حالی که ویروس کرونا اقتصاد جهانی را مختل کرده است، سطح دی اکسید کربن و متان در جو در سال گذشته به بالاترین مقدار خود رسیده است.

این گزارش همچنین در حالی منتشر می شود که شواهد علمی زیادی نشان می دهند که انتشار متان از تولید نفت و گاز، یکی از بزرگترین منابع متان مربوط به فعالیتهای انسانی، ممکن است بیشتر از برآوردهای قبلی باشد.

این گزارش، که خلاصه ای از آن توسط نیویورک تایمز مورد بررسی قرار گرفت، صنعت سوخت فسیلی را به عنوان بزرگترین پتانسیل برای کاهش انتشار متان با هزینه کم یا بدون هزینه معرفی می کند.

گسترش استفاده از گاز طبیعی، با جلوگیری از گرم شدن کره زمین تا 1.5 درجه سانتیگراد که هدف توافق نامه بین المللی پاریس می باشد، ناسازگار است.

منبع: New York Times

https://zistonline.com/vdccsiq4.2bq048laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما