تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 84230
زیست آنلاین: به گفته گروهی از دانشمندان که بر روی نقشه جهانی صوت های زیر آب کار می کنند، همه گیری کرونا آرام ترین سال را برای اقیانوس های جهان ایجاد کرده است.
کرونا 2020 را سالی آرام برای اقیانوس ها کرد
به گزارش زیست آنلاین، محققان که بخشی از یک شبکه مشترک 231 هیدروفون غیر نظامی هستند، می گویند آلودگی صوتی ناشی از موتورهای کشتی ها ، فعالیت های ترالینگ، سکوهای نفتی، استخراج از زیر دریا و سایر فعالیت های انسانی در بهار سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافت.

آنها معتقدند که آرامش نسبی می تواند داده های مقایسه ای خوبی برای یک آزمایش برنامه ریزی نشده در مورد تأثیر صدا بر نهنگ ها، مرجان ها و سایر گونه های دریایی فراهم کند.

مانند آلودگی نوری در خشکی، سر و صدای انسان نیز یک نگرانی فزاینده در اقیانوس ها است، زیرا ثابت شده است که ارتباط و ناوبری گونه های وابسته به صدا را مختل می کند. سیگنال های با فرکانس پایین می توانند هزاران کیلومتر مسافت طی کنند.

مطالعات انجام شده در شمال شرق اقیانوس آرام نشان داد كه بین سال های 1960 تا 2000، صداهای تولید شده توسط انسان در زیر 100 هرتز، به ازای هر دهه 3 دسی بل افزایش یافته است.

با یک حساب سرانگشتی، اکنون میزان این آلودگی صوتی تقریباً در حد صدای طبیعی اقیانوس ها است.

با آغاز به کار مجدد شرکت های حمل و نقل دریایی برای جبران صدمات ناشی از همه گیری، حجم حمل و نقل در تابستان دوباره به اوج رسید. سطح صدا اکنون نزدیک به میانگین سالهای اخیر تثبیت شده است.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcgzx97.ak9tw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما