تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب : 83690
زیست آنلاین: درست است که پروژه خط لوله Keystone XL لغو شده است، اما ایالات متحده رکورد واردات نفت از کانادا را در سال های آینده از طریق خطوط لوله دیگری که در حال گسترش هستند خواهد شکست.
حتی بدون Keystone XL، ایالات متحده رکورد واردات نفت از کانادا را خواهد شکست
به گزارش زیست آنلاین، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ، چهارشنبه در اولین روز کاری خود، مجوز پروژه Keystone XL را لغو کرد که می توانست ۸۳۰ هزار بشکه در روز نفت خام از آلبرتا به نبراسکا منتقل کند.

فعالان محیط زیست و جوامع بومی از این اقدام بایدن استقبال کردند، اما تاجران و تحلیلگران می گویند که خطوط لوله بین ایالات متحده و کانادا بیش از ظرفیت کافی برای مدیریت افزایش حجم نفت خام از کانادا، تامین کننده اصلی خارجی نفت به ایالات متحده خواهند داشت.

بر اساس اطلاعات وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا، این کشور‌ روزانه حدود 3.8 میلیون بشکه نفت از کانادا وارد می کند.

تحلیلگران پیش بینی می کنند طی چند سال آینده حجم واردات به 4.2 تا 4.4 میلیون بشکه در روز برسد. طبق گفته Rystad Energy، توسعه های کنونی خطوط لوله, بیش از ۹۵۵ هزار بشکه در روز به ظرفیت صادراتی تولیدکنندگان کانادایی اضافه می کند.

سازمان انرژی کانادا می گوید در حال حاضر ظرفیت کافی برای صادرات بیش از 4 میلیون بشکه در روز به ایالات متحده وجود دارد.

پروژه جایگزین خط 3 Enbridge Inc در مرحله دو برابر شدن ظرفیت خود است که در نهایت این امکان را می دهد تا پایان سال جاری، حدود ۷۶۰ هزار بشکه در روز، نفت خام از آلبرتا به سوپریر  در ویسکانسین تحویل دهد.

دولت کانادا همچنین در حال توسعه خط دولتی Trans Mountain  از 590،000 بشکه به 890،000 بشکه در روز است.

دولت بایدن برای حرکت به سمت کربن زدایی و کاهش وابستگی کشور به نفت و گاز و کاهش آلاینده های مضر هوا هدفگذاری کرده است. بیشتر انرژی این کشور هنوز از طریق سوخت های فسیلی تأمین می شود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcfxvdc.w6dm1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما