تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 83204
زیست آنلاین: از زمان قبول مسئولیت صادق خان به عنوان شهردار لندن، تعداد افرادی که در مناطق با سطح آلودگی غیرمجاز زندگی می کنند، 94 درصد کاهش یافته است.
کاهش چشمگیر آلودگی هوای لندن
به گزارش زیست آنلاین، از زمان شهردار شدن صادق خان، آلودگی هوا در لندن با کاهش 94 درصدی تعداد افرادی که در مناطق با سطح غیرقانونی دی اکسید نیتروژن زندگی می کنند، کاهش یافته است. تعداد مدارس در این مناطق هم 97 درصد کاهش یافته است و از 455 مدرسه در سال 2016 به 14 مدرسه در سال 2019 رسید.

کارشناسان این کاهش ها را چشمگیر توصیف کردند که نشان می دهد بحران آلودگی هوا غیر قابل حل نیست. بیش از 9 هزار نفر در پایتخت انگلیس هر ساله به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می دادند.

گزارش شهردار لندن که توسط کارشناسان و متخصصان بررسی شده است، نشان می دهد که بیش از 2 میلیون نفر در پایتخت انگلیس در سال 2016 در هوای آلوده زندگی می کردند، اما این میزان در سال 2019 به 119 هزار نفر کاهش یافت.

این گزارش، که شامل کاهش بیشتر آلودگی پس از شروع محدودیت های کرونایی در ماه مارس نیست، نشان می دهد که میزان دی اکسید نیتروژن (2NO) توسط خودروها در مرکز لندن بین اوایل سال 2017 تا اوایل سال 2020، 44 درصد کاهش یافته است.

کاهش آلودگی با ممانعت از ورود وسایل نقلیه آلاینده به مرکز شهر و افزایش استفاده از وسایل نقلیه پاک تر، به دست آمده است. استفاده از اتوبوس های با آلایندگی کم در آلوده ترین مسیرها، عدم صدور مجوز برای تاکسی های جدید دیزلی و افزایش مسیرهای مخصوص و ایمن برای دوچرخه سواری نیز در این امر سهیم بوده است.

با این حال، صادق خان می گوید که هنوز مسیری طولانی در پیش است، خصوصاً که در 99 درصد از مناطق، لندن آلودگی ذرات، بیش از حد توصیه شده سازمان بهداشت جهانی که بسیار سختگیرانه تر از استناندارد انگلستان است، می باشد.

منبع:Guardian

https://zistonline.com/vdcgtx97.ak9wz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما