تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 82026
زیست آنلاین: برای نشان دادن تعهد خود نسبت به کره زمین، می توان تغییرات کوچکی در جشن های سنتی خود ایجاد کرد. در حالی که کریسمس فصلی است که در آن سخاوت و مهربانی تعریف شده است، اما نمی توان انکار کرد که برای برخی از افراد هم این فصل زمانی برای مصرف گرایی است.
 روشهایی برای داشتن کریسمسی محیط زیستی
به گزارش زیست آنلاین، جشنهای کریسمس به تولید مقادیر زیادی زباله منجر می شود. خواه به صورت درختان کریسمس که بصورت غیرمسئولانه دور ریخته میشود و یا تپه های مواد غذایی دور ریخته شده و یا هدیه هایی که خریداری شده و به سرعت دور ریخته می شوند.

براساس یک مطالعه در سال 2017، بریتانیایی ها حدود 108 میلیون رول کاغذ بسته بندی شده، 54 میلیون بشقاب غذای دور ریخته شده و تقریبا 100 میلیون کیسه زباله پرشده از بسته بندی اسباب بازی ها و هدایا در طول کریسمس مصرف میکنند.

در سالهای اخیر جهان به طور فزاینده ای از لحاظ زیست محیطی آگاه شده است و میلیون ها نفر در سراسر جهان در راهپیمایی ها شرکت می کنند و خواستار اقدام برای مقابله با بحران آب و هوا هستند.

در اینجا 7 روش برای داشتن کریسمس دوستانه تر با محیط زیست وجود دارد:

1. استفاده از تقویم های قابل استفاده مجدد خرید تقویم های چوبی به عنوان یک سنت قدیمی برای کریسمس به کره زمین و منابع طبیعی آسیب می زند.

2. استفاده از کیسه های چندبارمصرف هنگام خرید هدایا با داشتن کیسه های پارچه ای هنگام خرید خود را از شر انبوهی از کیسه های یکبارمصرف خلاص می کنیم.

3. دادن هدایای ماندگار به یکدیگر در برخی از خانواده ها، یکی از سنت های زیبای روز کریسمس مبادله هدایا بین دوستان و خانواده است . که برخی از آنها بسیار کوتاه مدت هستندو به سرعت دور رخته می شوند.

4. تزیین خانه با وسایل پایدار برای جلوگیری از مصرف وسایل تزئینی پلاستیکی، می توان وسایل تزیینی خانگی با مواد پایدارتر استفاده کرد.

5. آگاهی از ردپای کربن درخت کریسمس خود در حالی که برخی ممکن است تصور کنند که خرید یک درخت پلاستیکی می تواند جایگزین سازگار با محیط زیست بجای درخت واقعی باشد اما لزوماً چنین نیست.

6. کاهش ضایعات مواد غذایی  در طول دوره جشن کریسمس، حدود 5 میلیون پودینگ، 2 میلیون بوقلمون و 74 میلیون کیک خرد شده در انگلیس دور ریخته می شوند.

7.اجتناب از کارتهای تبریک فیزیکی در حالی که دریافت کارتهای کریسمس می تواند بسیار لذت بخش باشد ، اما اندکی پس از اتمام فصل به راحتی دور ریخته می شوند و حجم انبوهی از زباله های کاغذی را یر جای می گذارند. می توان با ایجاد کارت الکترونیکی بصورت آنلاین و یا خرید کارت های قابل بازیافت رفتاری سازگارتر با محیط زیست داشت.

منبع : independent

https://zistonline.com/vdch-vn6.23niidftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما