تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 80577
در دیدار کلانتری با معاون وزیر محیط زیست و شهرسازی جمهوری ترکیه مطرح شد:

اعلام آمادگی ایران برای استفاده از تجربیات ترکیه در حوزه پسماند

در دیدار فاطما وارانک معاون وزیر محیط زیست و شهرسازی جمهوری ترکیه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان، کلانتری با توجه به موفقیت‌های کشور ترکیه در مدیریت پسماند، اظهار داشت: ایران آمادگی دارد از تجربیات فنی و تخصصی ترکیه در حوزه پسماند استفاده کند.
اعلام آمادگی ایران برای استفاده از تجربیات ترکیه در حوزه پسماند
‌ به گزارش زیست آنلاین، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار با اشاره به اینکه دو کشور دوست و همسایه از دیرباز باهم ارتباطات قوی داشتند، گفت: شاهد پیشرفت‌های خوبی در در بخش محیط زیست به ویژه در شهرهایی چون آنکارا و استانبول بودیم.

وی در این دیدار با توجه به موفقیت‌های کشور ترکیه در مدیریت پسماند، اظهار داشت: ایران آمادگی دارد از تجربیات فنی و تخصصی ترکیه در حوزه پسماند استفاده کند.

عیسی کلانتری با اشاره به وضعیت گرد و غبار در ایران گفت: نیمه اول سال در کشور شاهد گرد و غبار ناشی از کشورهای همسایه از جمله عراق و سوریه هستیم و ضرورت دارد تا در نشست‌های تخصصی دو و چند جانبه این موضوع بررسی و مرتفع شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به برخی از مشکلات زیست محیطی دیوار مرزی ترکیه اشاره کرد و گفت: این دیوار با اینکه منافع امنیتی مشترکی برای هر دو کشور دارد، اما به مسائل محیط زیستی آن توجهی نشده، تردد حیات وحش، حفظ اکوسیستم منطقه‌ای باید رعایت شود. کارشناسان و متخصصان در این امر باید حضور داشته باشند و بیشتر با هم تبادل اطلاعات کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه این منطقه از ترکیه بسیار شبیه استان‌های شمالی کشور ما هست گفت: ما نیز این موضوع را در شمال کشور داریم باعث خوشحالی است که در این خصوص به صورت مشترک به دنبال راهکار باشیم.

کلانتری با اشاره به وظیفه سازمان محیط زیست گفت: ما به مسائل سیاسی ورودی نداریم، محیط زیست اولویت ماست و رئیس جمهوری ایران هم بر همین موضوع محیط زیست تاکید دارد.

مدیریت پسماندتاکید بر لزوم همکاری میان دو کشور در حل مسائل زیست محیطیفاطما وارانک معاون وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به دیوار امنیتی بین کشورها گفت: برای حل مشکلات زیست محیطی هیچ تفاوتی بین دو کشور نیست و باید در حوزه زیست محیطی همکاری کنیم.

وی در ادامه گفت: اشکالاتی در موضوع عمرانی این دیوار بود که رفع شد و در خصوص عبور حیات وحش درب‌هایی تعبیه شده، که کافی نیست و حیواناتی با جثه بزرگ نمی‌توانند از آن عبور کنند.

او در خصوص اقدامات محیط زیستی ترکیه ادامه داد و گفت: در سال‌های گذشته هر نفر سالانه ۴۰۰ عدد پلاستیک مصرف می‌کرد اما با گران شدن آن ۷۵ درصد کاهش مصرف داشتیم.

فاطما وارانک در ادامه گفت: رئیس‌جمهور ترکیه هم به همین شکل به مسائل محیط زیستی علاقه مند است و دستور کاشت میلیونها درخت را در ترکیه صادر کرده است.

وارانک در خصوص پسماند و امکان تولید انرژی از آن در کشور ترکیه گفت: تا سال ۲۰۲۳ تمامی زباله‌ها تفکیک خواهد شد و امکان تولید انرژی را دارد.

وی در ادامه معضل پسماند در منطقه دریای سیاه اشاره کرد و گفت: در آن منطقه دریا و جنگل به هم بسیار نزدیک است، ما به دنبال سوزاندن زباله‌ها هستیم اما موضوع باید حل شود.

جهت مشاهده مهمترین مطالب مرتبط می توانید بر روی هر یک از عناوین زیر کلیک کنید:

بررسی انواع زباله و ماهیت آنهاانواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش اولانواع روشهای دفع و بازیافت زباله- بخش دومپسماند طلای کثیفبررسی وضعیت مدیریت پسماند در چهارمحال و بختیاری
  https://zistonline.com/vdcgun97.ak9zu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما