تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 78570
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: هیچ پاسگاه محیط‌بانی در سطح استان تهران تخلیه نشده است و همچنین در خصوص اخطاریه های زیست محیطی اضافه کرد: در پایش واحدهای صنعتی استان در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰۰ اخطاریه قانونی به واحدهای آلاینده ابلاغ شد
اظهارات کیومرث کلانتری در خصوص پاسگاه های محیط ‌بانی و اخطاریه های زیست محیطی
به گزارش زیست آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هیچ پاسگاه محیط بانی در سطح استان تهران تخلیه نشده و به رییس اداره واگذار نشده است، گفت: در حال حاضر رییس اداره محیط زیست شمیرانات در مهمانسرای این اداره اقامت دارد.

ساخت پاسگاه در منطقه شمیراناتچندی پیش عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست- در پاسخ به پرسش در مورد دلیل تخلیه یکی از پاسگاه‌های محیط بانی منطقه شمیرانات و واگذاری آن به رئیس اداره این منطقه اظهار کرده بود: استان تهران در این زمینه وضعیت پیچیده‌ای دارد. متاسفانه برخی افراد از دماوند جایگاه گرفتند و بر محیط زیست تهران حاکمیت پیدا کردند. مدیرکل استان تهران را حمایت می‌کنم تا این موضوع را سر و سامانی دهد.

کیومرث کلانتری - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران دراین باره توضیح داد: هیچ پاسگاه محیط بانی در سطح استان تهران تخلیه و به رییس اداره واگذار نشده است.

وی ادامه داد: اداره محیط زیست شهرستان شمیرانات یک مهمان‌سرا دارد که رییس اداره در این مهمانسرا اقامت دارد. قبل از اقامت رییس اداره در مهمانسرا، این مکان خالی بود و تعدادی از محیط بانان در مهمانسرا اقامت داشتند.

کلانتری با بیان اینکه این مهمانسرا جزیی از ساختمان اداره محیط زیست شهرستان شمیرانات است و پاسگاه محیط بانی نیست، تصریح کرد: رییس اداره محیط زیست شهرستان شمیرانات برای اسکان محیط بانان، درحال ساخت پاسگاه محیط بانی در منطقه حاجی آباد است. این پاسگاه محیط بانی ۶۰۰ متر زمین و ۱۰۰ متر زیربنا دارد که در حال حاضر در مرحله سفت‌کاری است.

 

 

ایستگاه محیط بانی

ساخت پاسگاه محیط بانی در حاجی‌آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه ما اجازه نداریم پاسگاه محیط بانی را تبدیل به منطقه مسکونی کنیم، گفت: رییس اداره شهرستان شمیرانات در حال حاضر در مهمانسرای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مستقر است و محیط بانان نیز به پاسگاه محیط بانی دیگری منتقل شده‌اند.

 کلانتری همچنین با بیان اینکه در پایش واحدهای صنعتی استان در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰۰ اخطاریه قانونی به واحدهای آلاینده ابلاغ شد از پیگیری پرونده‌های قضایی واحدهای متخلف تا پلمب این واحدها خبر داد.

صدور ۱۱۴۸ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلایندهکلانتری در این خصوص گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۱۱۴۸ واحد صنعتی و کارگاهی دراستان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند. صدور و ابلاغ این اخطاریه‌ها به واحدهای متخلف بر اساس حدود ۴۴۰ مورد شکایات واصله و گزارشات مردمی و بیش از ۳۵۰۰ مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کلیه واحدهای صنعتی موظف به رعایت استانداردهای محیط زیست هستند،اظهارکرد: در چهارماهه نخست امسال ۲۲ واحد صنعتی،کارگاهی و صنفی که علیرغم تذکرات و اخطارهای قبلی متاسفانه در جهت رفع آلایندگی واحد تحت مدیریت خود اقدام نکرده بودند، پس از طی مراحل قانونی پلمب شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: این واحدها بیشتر با آلودگی آب ، خاک و هوا موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان شده بودند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران،وی در پایان خاطر نشان کرد: پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و با واحدهای آلاینده و متخلف برخورد قانونی می‌شود./ منبع: ایسنا

 

https://zistonline.com/vdcgzn9u.ak97u4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما