کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال بازگشت پیش نویس قانون آب به وزارت نیرو/ اختلاف نظرات مجددا بالا گرفت این بار درکمیسیون زیربنایی دولت

12 خرداد 1400 ساعت 8:36

زیست آنلاین: خبر های رسیده از جلسه یازدهم خرداد ماه کمیسیون زیربنایی دولت حاکی از آن است که مجددا بند به بند لایحه قانون آب توسط حاضرین در جلسه که نمایندگان بعضی از دستگاههای دولتی و همچنین فعالان محیط زیستی مورد کند و کاو و بحث و بررسی قرار گرفت.


محسن موسوی خونساری کارشناس حوزه آب در گفتگو با زیست آنلاین ضمن انتقاد به روند تدوین قانون آب گفت: تدوین و تصویب این  قانون در شرایط فعلی کشور و در حالی که در وضعیت ورشکستگی آبی قرار گرفته ایم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به کار گسترده ای که در وزارت نیرو در سال ۱۳۹۹ انجام شده است گفت: در ابتدای سال‌جاری این قانون به هیئت دولت ارسال شد تا بعد از تایید به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه پیش نویس قانون آب ابتدا در کمیسیون زیربنایی دولت بررسی و سپس به هیئت دولت تسلیم می شود گفت: دیروز یازدهم خرداد ماه در کمیسیون زیربنایی دولت مجددا بند به بند توسط حاضرین در جلسه که نمایندگان بعضی از دستگاهها مانند معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات جهاد کشاورزی، سازمان جنگلها، صنوف کشاورزی، تشکل‌های مردم نهاد و ... مورد کند و کاو و بحث و بررسی قرار گرفت.

موسوی با اشاره به معترضین در جلسه امروز یازده خرداد گفت:  بیشترین انتقاد از سوی نمایندگان بخش کشاورزی مطرح شده است.

خونساری با بیان اینکه قانون آب پیشنهادی وزارت نیرو به هیئت دولت دارای بند های بسیار اساسی و مهمی است که اگر در کمیسیون زیربنایی دولت بخواهند به تک تک آن ها ورود کرده و نظر همه ذینفعان در جلسه را اخذ نمایند شاید ماهها به طول انجامد گفت: یک پیشنهاد این بوده که این قانون مجددا به وزارت نیرو بازگشته و اینبار با صرف زمان بیشتر و دعوت از تمام ذینفعان و ذیمدخلان یک قانون جامع و کامل تدوین شود به طوری که منافع کلیه ذینفعان مصرف کنندگان آب کشور را در بر گیرد . 


کد مطلب: 84575

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84575/احتمال-بازگشت-پیش-نویس-قانون-آب-وزارت-نیرو-اختلاف-نظرات-مجددا-بالا-گرفت-این-بار-درکمیسیون-زیربنایی-دولت

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com