کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتشار کربن از جاده های انگلیس، 100 برابر بیشتر از ادعاهای دولت

18 فروردين 1400 ساعت 9:06

زیست آنلاین: به گفته کارشناسان، انتشار کربن از برنامه 27 میلیارد پوندی انگلیس برای راه سازی، حدود 100 برابر بیشتر از آنچه دولت اعلام کرده است خواهد بود.


به گزارش زیست آنلاین، فعالان محیط زیست به دنبال بررسی قضایی استراتژی سرمایه گذاری دوم راه ها (RIS2) هستند، که دولت، هنگام راه اندازی، آن را به عنوان "بزرگترین سرمایه گذاری در راههای استراتژیک انگلیس" توصیف کرد که حدود 4000 مایل خواهد بود.

وکلای شبکه اقدام حمل و نقل (TAN) ادعا می کنند که این استراتژی با تعهدات آب و هوایی سازگار نیست. اما وکلای دولت ادعا کرده اند که گازهای گلخانه ای خالص اضافی ناشی از راه سازی بسیار کم یا بسیار ناچیز هستند.

با این حال، شهادت دو استاد حمل و نقل و محیط زیست انگلستان که هر دو قبلاً مشاور دولت بوده اند، می گویند تأثیر واقعی راه سازی چندین برابر محاسبات وزارت حمل و نقل خواهد بود.

مقامات این وزارتخانه اظهار داشته اند كه طرح های جدید در RIS2 تا سال 2032، یعنی پایان پنجمین دوره بودجه كربن در انگلیس، در چارچوبی كه كمیته تغییرات آب و هوایی ارائه می دهد، تنها تا 0.27 مگاتن معادل CO2 منتشر خواهمند کرد.

راشل مک لین، وزیر حمل و نقل، در پاسخ به کارولین لوکاس، نماینده حزب سبزها در پارلمان گفت: این برنامه ها وقتی با بودجه پنجم کربن انگلیس با 1725 معادل CO2 مقایسه می شوند، بسیار ناچیز هستند.

با این حال، این دو استاد دانشگاه در دادگاه عالی شهادت دادند که این محاسبات به طور چشمگیری ارقام را دست کم گرفته است، به طوری رقم واقعی، 100 برابر بیشتر است.

منبع: Guardian


کد مطلب: 84065

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84065/انتشار-کربن-جاده-های-انگلیس-100-برابر-بیشتر-ادعاهای-دولت

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com