کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با وجود لغو مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب ونک به رفسنجان انجام می شود

تلاش رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری برای تخصیص بودجه به پروژه فاقد مجوز محیط زیستی انتقال آب به کرمان

10 دی 1399 ساعت 10:18

زیست آنلاین: در حالی که موافقت نامه اجرای طرح انتقال آب ونک – سولگان به دلیل نداشتن مجوزهای محیط زیستی لغو شده اما نماینده شهر بروجن در مجلس موافقت خود با این پروژه را منوط به تعریف تخصیص برای شهر بروجن عنوان می کند.


به گزارش زیست آنلاین، ماهها پس از آنکه سازمان محیط زیست طی نامه ای به تقی زاده خامسی معاون آبفای وزارت نیرو از لغو موافقت نامه اجرای طرح سد ونک خبر داده است نماینده شهر بروجن در جمع مردم روستای چشم علی به بیان شرط های خود برای موافقت با این طرح سخن گفت و اضافه کرد این پروژه انتقال آب برای آب مصرفی و شرب نیست و برای کشاورزی رفسنجان است و اجرای این طرح منوط به وجود آب مازاد پس از کسر نیاز آبی یروجن و بخش خانمیرزا است.

نامه لغو مجوز محیط زیستی

در تاریخ 24/ 8 / 99  تجریشی خطاب به معاون آب و آبفا طی نامه از لغو موافقت نامه طرح انتقال آب ونک – سولگان خبر داد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در این نامه خطاب به خامسی با استناد به نامه شماره  ۳۴ ۲۲۵/ ۹۶ مورخ ۲۴/ ۸ / ۹۶ در خصوص طرح انتقال آب ونک - سولگان نوشت: تاکنون شروط دهگانه اعلام شده در نامه مذکور منجمله عدم حل و فصل تنش های اجتماعی و عدم امکان عبور مسیر انتقال آب از مناطق شکار ممنوع و همچنین اطمینان بخشی از عدم اختلال در سفره‌های آب زیرزمینی محقق نشده است.
تجریشی با استناد بر اینکه پروژه تاکنون به مرحله اجرا نیز نرسیده است و در حالی که این موارد در گزارش مورخه   ۸ / ۱۰/ ۹۸ کارشناس رسمی دادگستری نیز منعکس گردیده در نهایت اعلام می کند: موافقت صادره کم لن یکن تلقی می گردد

اما نماینده بروجن چه گفته است؟

جعفری نماینده شهرستان بروجن در صفحه اینستاگرامی خود نوشته است: این پروژه انتقال آب برای آب مصرفی و شرب نیست و برای کشاورزی رفسنجان است و برای اجرای این طرح به بیش از 500 کیلومتر لوله گذاری نیاز است.
  وی که در جمع مردم روستای چشمه علی بخش گندمان سخن گفته اضافه کرده است: با اجرای اين طرح،  میزان آب دریاچه این سد 80 میلیون مترمکعب است که 30 میلیون مترمکعب برای شهرستان لردگان و 20 میلیون مترمکعب برای دشت بروجن و حق آبه زیست محیطی است و مازاد بر این میزان نیاز قابل انتقال است.
این در حالیست که مجوز محیط زیستی طرح انتقال آب ونک – سولگان در سال 1399 باطل و رسما اعلام شده است که می توانید متن نامه را عینا بخوانید
متن نامه+عکس

نامه لغو مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب ونک به رفسنجان

 


کد مطلب: 83584

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83584/تلاش-رئیس-مجمع-نمایندگان-استان-چهارمحال-بختیاری-تخصیص-بودجه-پروژه-فاقد-مجوز-محیط-زیستی-انتقال-آب-کرمان

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com