کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قهرمانان آب و هوا: کره جنوبی

24 آبان 1399 ساعت 8:22

زیست آنلاین: از اسپانیا تا کره جنوبی، چند داستان موفقیت جهانی در تلاش برای خنثی سازی کربن وجود دارد.


به گزارش زیست آنلاین، در حالی که دنیا باید منتظر بماند تا ببیند آیا جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده می تواند به وعده انتخاباتی خود در مورد معامله جدید سبز 2 میلیارد دلاری عمل کند  یا خیر، اما کشورها در سایر نقاط جهان، اهداف خنثی شدن کربن را تعیین کرده و با برنامه های کلان برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای، ایجاد شغل های جدید و کاهش قیمت انرژی به سمت آن می روند. 

کره جنوبی کره جنوبی چهار سال پس از نامگذاری به عنوان بزرگترین شرور کربن جهان، با یک معامله جدید سبز 61 میلیارد دلاری و تعهد به خنثی کردن کربن تا سال 2050، یکی از گزینه های پیشنهادی برای قهرمانان آب و هوای امسال است.

"مون جه این"، رئیس جمهور کره در تلاش است تا به وابستگی این کشور به زغال سنگ پایان دهد و مشاغل سبز ایجاد کند. حزب وی در مبارزات انتخاباتی آوریل برای مجلس شورای ملی این کشور همین وعده ها را داده بود.

 تا سال 2025، با این معامله سبز، صرفه جویی انرژی در 230 هزار ساختمان اتفاق خواهد افتاد، 1.13 میلیون اتومبیل برقی و هیدروژنی تولید خواهد شد و ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر از 12.7 گیگاوات در سال گذشته، به 42.7 گیگاوات خواهد رسید.

همچنین برای به روزرسانی خانه های اجاره ای عمومی و مدارس، جهت کاهش مصرف انرژی و گسترش مناطق سبز در شهرها، بودجه ای در نظر گرفته شده است. برای بهبود بهره وری انرژی، کنتورهای هوشمند در 5 میلیون آپارتمان تعبیه خواهد شد و به مردم انگیزه هایی برای اتصال به شبکه های کوچک انرژی غیرمتمرکز و کم کربن داده خواهد شد.

هدف این طرح حمایت از مجامع صنعتی کره است که به شدت تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته اند. هیوندای، کیا، سامسونگ و EM کره از بزرگترین ذینفعان برنامه های ساخت 45 هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی و 450 واحد سوخت گیری هیدروژن جدید خواهند بود.

آخرین باری که این کشور وعده رشد سبز داده بود، پس از بحران مالی 2008-9، منجر به یک سیاست مخرب زیست محیطی و انتشار بیشتر گازهای گلخانه ای شد.

امروز، زغال سنگ حدود 40 درصد از برق کره جنوبی را تأمین می کند و هفت نیروگاه زغال سنگ جدید در دست ساخت است. در سال 2016، فعالان محیط زیست، کره جنوبی را بزرگترین شرور کربن در جهان معرفی کردند.

نسل جدیدی از فعالان معتقدند کره جنوبی فصل جدیدی را آغاز کرده است. آنها می خواهند توقف زودهنگام تأمین مالی پروژه های زغال سنگ در خارج از کشور و هدف 2030، برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در داخل این کشور را ببینند. آنها با نشانه هایی از یک رقابت صعودی آب و هوایی در شرق آسیا، جایی که برعکس این مسئله درست بوده است، تشویق می شوند.

رقابتی در شرق آسیا وجود دارد. چین و ژاپن نیز از بزرگترین مصرف کنندگان و تأمین کنندگان مالی زغال سنگ هستند، اما هر دو کشور امسال، برای رسیدن به اهداف خنثی کردن کربن تعهد داده اند.

منبع: Guardian


کد مطلب: 83369

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83369/قهرمانان-آب-هوا-کره-جنوبی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com