کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قهرمانان آب و هوا: اسپانیا

22 آبان 1399 ساعت 11:19

زیست آنلاین: از اسپانیا تا کره جنوبی، چند داستان موفقیت جهانی در تلاش برای خنثی سازی کربن وجود دارد.


به گزارش زیست آنلاین، در حالی که دنیا باید منتظر بماند تا ببیند آیا جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده می تواند به وعده انتخاباتی خود در مورد معامله جدید سبز 2 میلیارد دلاری عمل کند  یا خیر، اما کشورها در سایر نقاط جهان، اهداف خنثی شدن کربن را تعیین کرده و با برنامه های کلان برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای، ایجاد شغل های جدید و کاهش قیمت انرژی به سمت آن می روند. 

اسپانیا اسپانیا، تحت نخست وزیر سوسیالیست خود، پدرو سانچز، در این سال سرعت خود را از قدم زدن به یک دویدن در مسیر دوری از سوخت های فسیلی افزایش داده است و اکنون یکی از کشورهای پیشرو در اروپا است.

هفته گذشته، دولت این کشوراعلام کرد که قصد دارد تا سال 2050، از نظر کربن، خنثی شود و بر یکی از سریعترین چرخش ها از زغال سنگ در جهان، نظارت می کند.

این کشور متعهد شده است طی سه سال آینده، 27 میلیارد یورو برای انرژی سبز هزینه کند، که بخشی از هزینه پیش بینی شده 750 میلیارد یورویی برای سرمایه گذاری برای تأمین هزینه های دور شدن از سوخت های فسیلی است.

پیش بینی شده است تا سال 2050، طبق استراتژی کربن زدایی، انتشار، 90 درصد کاهش یابد و 20 هزار هکتار جنگل کاری و بازیابی 50 هزار هکتار تالاب انجام شود. در همین حال، سهم انرژی های تجدیدپذیر از 20 درصد به 97 درصد سبد انرژی افزایش خواهد یافت.

اقدامات در حال حضر در حال انجام است. در ماه مه، هیئت دولت این کشور پیش نویس قانون تغییرات اقلیمی را که اهداف بلند پروازانه تری نسبت به اتحادیه اروپا در مورد انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی مشخص کرده است، تصویب کرد.

طبق این قانون پروژه های جدید استخراج زغال سنگ، نفت و گاز ممنوع است و یارانه های مستقیم سوخت های فسیلی حذف خواهد می شود.

اسپانیا همچنین امسال و سال آینده، 69 درصد از نیروگاه های زغال سنگ خود را تعطیل می کند که این سرعت در تعطیلی این نیروگاه ها در هیچ نقطه دیگر از جهان دیده نمی شود. سال گذشته، اسپانیا بیش از هر کشور دیگر در اروپا نیروگاه بادی ساحلی جدید به بهره برداری رساند.

منبع: Guardian


کد مطلب: 83366

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/83366/قهرمانان-آب-هوا-اسپانیا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com