کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت بزرگترین پروژه خورشیدی ایالات متحده در ایالت نوادا

24 ارديبهشت 1399 ساعت 9:17

زیست آنلاین: دولت ترامپ روز دوشنبه از تصویب نهایی ساخت بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی در ایالات متحده و یکی از بزرگترین ها در جهان خبر داد.


به گزارش زیست آنلاین، دولت ترامپ روز دوشنبه از تصویب نهایی بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی در ایالات متحده و یکی از بزرگترین ها در جهان را با وجود اعتراض محافظه کاران خبر داد که می گویند هزاران هکتار زیستگاه حیاتی برای بقاء لاک پشت در معرض تهدید Mojave در نوادا را نابود خواهد کرد.

پیش بینی می شود پروژه خورشیدی و باتری ذخیره یک میلیارد دلاری Gemini که حدود 48 کیلومتری شمال شرقی لاس وگاس قرار دارد، 690 مگاوات برق تولید کرده و سالانه از انتشار گازهای گلخانه ای معادل حدود ۸۳ هزار اتومبیل جلوگیری کند.

این پروژه حدود 2000 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند و در حالی که این کشور سعی می کند رکود ناشی از شیوع کروناویروس را جبران کند، حدود 712.5 میلیون دلار به اقتصاد این کشور تزریق می کند.

پیش بینی می شود فاز اول این پروژه با ظرفیت تولید 440 مگاوات برق، در زمینی به مساحت حدود 28 کیلومتر تا سال آینده به بهره‌برداری برسد. در فاز بعد تا سال ۲۰۲۲, ظرفیت ۲۵۰ مگاوات برای صادر کردن برق به آریزونا و نوادا به فاز اول اضافه خواهد شد.

منبع: pbs


کد مطلب: 82639

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/82639/ساخت-بزرگترین-پروژه-خورشیدی-ایالات-متحده-ایالت-نوادا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com