کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزون بر ۲۹ هزار تن آبزی از بوشهر به ۱۴ کشور جهان صادر شد

2 تير 1405 ساعت 14:51

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نظارت بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی بر صادرات ۲۹ هزار و ۲۶ تن انواع آبزیان در این استان برای صادرات به ۱۴ کشور انجام شده‌است.


به گزارش زیست آنلاین، محمد حسن رهنما روز سه شنبه به خبرنگاران اظهارکرد: استان بوشهر بزرگترین تولیدکننده میگوی پرورشی کشور است، علاوه براین در بنادر و صیدگاه‌های متعدد این استان، صید انواع ماهیان دریایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: آبزیان صادراتی از اسان بوشهر از ابتدای سال ۱۴۰۵ تاکنون شامل ۲۱ هزار تن میگوی پرورشی (تازه و منجمد)، ۷ هزار و ۹۴۷ تن ماهی منجمد، حدود ۶ تن ماهی تازه و ۳۴ هزار کیلوگرم خرچنگ بوده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: آبزیان تولید شده در این استان پس از فرآوری، نظارت و آزمایشات لازم به ۱۴ کشور شامل ارمنستان، بحرین، چین، گرجستان، قزاقستان، کویت، لبنان، عمان، لهستان، قطر، ترکیه، روسیه، امارات متحده عربی و مالزی صادر شده‌است./ایرنا


کد مطلب: 87141

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/87141/افزون-۲۹-هزار-تن-آبزی-بوشهر-۱۴-کشور-جهان-صادر

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com