کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر جهادکشاورزی خبر داد

تدوین لایحه قانون جامع آبخیرداری تا دو هفته آینده

10 مرداد 1401 ساعت 17:34

وزیر جهادکشاورزی گفت: لایحه قانون جامع آبخیزداری کشور تا دو هفته آینده تدوین و به دولت ارائه خواهد شد.


به گزارش زیست آنلاین، سید جوادساداتی نژاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: یکی از موضوعات حائز اهمیت در شرایط اخیر و سیل آبخیزداری و آبخوانداری است بنابراین نشستی در این راستا با معاون رئیس جمهوری برگزار شد.

وی ادامه داد: اجرای آبخیزداری و آبخوانداری در حوضه‌های بالا دست سدها از راه‌های مقابله با سیلاب است.

وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: وسعت حوضه‌های آبخیز کشور ۱۳۵ میلیون هکتار است که طی سالیان گذشته تاکنون بر روی حدود ۳۵ میلیون هکتار از آن عملیات آبخیزداری انجام شده است و اگر حدود ۹۰ میلیون هکتار باقی مانده را بر اساس روال جاری پیش ببریم تقریبا مدت زمان طولانی نیاز است که منطقی نیست و باید  تغییر مقیاسی در کارهایمان در این بخش داشته باشیم تا حداقل بتوانیم در سال،   ۱۰ میلیون هکتار آبخیزداری انجام دهیم تا ۱۰ سال آینده همه هدف اجرایی می‌شود.

ساداتی نژاد در ادامه گفت: طبق تاکید رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت تا دو هفته‌آینده لایحه قانون جامع آبخیزداری را به دولت ارائه خواهیم کرد و در این لایحه می‌توانیم هم افزایی‌های لازم را جهت مدیریت حوضه آبخیر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری بر مردمی‌سازی آبخیزداری تاکید دارد و ما را موظف به حرکت در راستای این موضوع کرد، گفت: ظرفیت‌هایی که مشارکت مردمی را می‌طلبد و قوانین بهره‌برداری از آب استحصال شده توسط سیستم آبخیزداری در لایحه قانون جامع آبخیزداری لحاظ خواهد شد.

ساداتی‌نژاد در پایان گفت: لازم است یک رهیافت جدیدی را با یک مقیاس جدید در حوضه آبخیزداری پیش ببریم. همچنین زیربخش‌های رفع بحران و منابع مالی که برای جبران خسارات استفاده می‌شود می‌تواند در اجرای طرح‌های آبخیزداری استفاده شود و در کنار مشارکت مردمی در این لایحه قانونی گنجانده خواهد شد./ایسنا


کد مطلب: 86793

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/86793/تدوین-لایحه-قانون-جامع-آبخیرداری-دو-هفته-آینده

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com