کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستورالعمل راستی آزمایی کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای تدوین شد

14 تير 1401 ساعت 15:42

رئیس گروه انرژی و مسئول دبیرخانه MRV در مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستورالعمل راستی آزمایی (Verification) کاهش انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای با همکاری سازمان های ذیربط در سال ۱۴۰۱ تدوین شد.


به گزارش زیست آنلاین، از سازمان حفاظت محیط زیست، گلناز پورعابدین با اعلام اینکه تدوین دستورالعمل های محیط زیستی در راستای بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: بر اساس بند ۳ و ۴ آیین نامه ایجاد بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست مصوب کمیسیون تخصصی شورای عالی انرژی، سازمان حفاظت محیط زیست موظف به تهیه، تنظیم و تدوین نظام ثبت، اندازه گیری و راستی آزمایی (MRV) کاهش تولید آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و اجرای دستورالعمل آن هر ماه یکبار برای طرح های مصوب و ارائه گزارش آن به کمیسیون صرفه جویی انرژی است.

وی اظهار داشت: در این راستا این سازمان پس از تدوین دستورالعمل اندازه گیری و گزارش دهی (M&R) و ارائه به کارگروه نهادهای تخصصی بازار، اقدام به تهیه دستورالعمل راستی آزمایی (V) کاهش انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای با همکاری سایر سازمان های ذیربط، کرده است.

پورعابدین افزود: در نهایت پیش نویس تهیه شده جهت بررسی و اعلام نظر در اختیار کمیسیون های تخصصی قرار گرفته تا پس از تایید، جهت تصویب به شورایعالی انرژی ارجاع شود./ایرنا


کد مطلب: 86687

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/86687/دستورالعمل-راستی-آزمایی-کاهش-انتشار-آلاینده-ها-گازهای-گلخانه-ای-تدوین

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com