کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح‌های پتروشیمی متناسب با نیاز صنایع پایین‌دستی

31 خرداد 1401 ساعت 10:05

دستیار مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج‌فارس گفت: مطالعات و امکان‌سنجی‌های توسعه‌ای پترول به‌ویژه طرح‌های پیشران، متناسب با نیاز صنایع پایین‌دستی و بازار بررسی و تعریف می‌شود.


به گزارش زیست آنلاین، «احسان یونسیان» اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای ساخت پارک فناوری پتروشیمیایی «فدک» در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همسو با موافقت‌نامه شرکت گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس، یکی از این اقدام‌هاست که آیین‌نامه اجرایی احداث این پارک در دستور کار پترول قرار گرفته است.

دستیار مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس گفت: تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه صنایع تکمیلی، جلوگیری از واردات برخی محصولات، اشتغال‌آفرینی پایدار، توسعه محصولات متنوع و راهبردی و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف اساسی اجرای طرح پارک «فدک» است.

یونسیان با تأکید بر اینکه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و پترول با تدبیری جدید طرح‌های پیشران را با هدف تأمین نیاز بازار داخل طراحی و اجرا می‌کنند، تصریح کرد: با اجرایی‌شدن این طرح‌ها جهش مطلوبی در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های پیشران در شاخه‌های متانول، پروپیلن، اتیلن، بنزن، اوره و آمونیاک تعریف شده‌اند که با راه‌اندازی این طرح‌ها، واحدهای میانی نیز که تاکنون مغفول مانده، توسعه خواهند یافت، اظهار داشت: با تحقق این اهداف، آنچه اتفاق می‌افتد، توسعه، اشتغال، رشد اقتصادی و به‌خصوص ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی است.

دستیار مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد: پترول نقش مهمی در اشتغال، حمایت از ساخت داخل و ارزآوری برای کشور دارد و چشم‌انداز توسعه این صنعت برای رفع تنگناهای تولید و تکمیل زنجیره ارزش، نویدبخش روزهای روشن‌تری برای این سرزمین است./شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس


کد مطلب: 86600

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/86600/اجرای-طرح-های-پتروشیمی-متناسب-نیاز-صنایع-پایین-دستی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com