کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون مالی شهرداری تهران خبر داد

ورود چرخ های مترو/ خرید تجهیزات کنترل کیفیت هوا

28 خرداد 1401 ساعت 18:22

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران از خرید چرخ های مورد نیاز متروی تهران خبر داد.


به گزارش زیست آنلاین، ابوالفضل فلاح در مورد خرید تجهیزات مورد نیاز مترو توسط شرکت سرمایه گذاری شهر گفت: در سال ۱۴۰۰ قراردادی با شرکت بهره برداری مترو به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز مترو شامل خرید چرخ های مورد نیاز مترو منعقد شد.


وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو درخواست خرید ۲۰۰۰ چرخ را داشت، افزود: شرکت سرمایه گذاری شهر با برگزاری دو مناقصه عمومی نسبت به خرید۲۰۰۰  عدد چرخ مورد نیاز مترو اقدام کرد که به طور میانگین ۳۵ درصد کاهش قیمت به نسبت خریدهای قبلی و به عبارتی دیگر  به طور مستقیم  ۲۷ میلیارد تومان کاهش قیمت ایجاد شد و برهمین اساس برنده مناقصه تعیین شده است.


فلاح با تاکید بر اینکه برای  خرید ۲۰۰۰ چرخ مبلغ ۶۲ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰۰ چرخ در دو نوع مختلف و در سه پارت جداگانه علیرغم تحریم های ظالمانه وارد کشور شده که نیمی از آن ترخیص وتحویل شرکت بهر برداری مترو شده و مابقی نیز طی هفته های آتی وارد کشور خواهد شد. ضمن اینکه با تمهیدات و تدابیر انجام شده و تسریع و تخصیص اعتبارات لازم در پرداخت ها باعث شد اولین محموله در حدود ۱۰۰ روز زودتر از موعد قرارداد وارد کشور و سپس تحویل انبار مترو شد.


وی گفت: در مورد خرید سایر تجهیزات مورد نیاز شرکت بهره برداری مترو مانند اقلام سوزن ، سیگنالینگ، قطعات یدکی برق و ... به مرور با بررسی فنی توسط مترو صورت گرفت و پس از تأمین اعتبار و مالی، مناقصه برگزار شد. همچنین با همکاری شرکت سرمایه گذاری شهر کالاهای مورد نیاز شرکت کنترل کیفیت هوا مانند گازهای کالیبراسیون سنجش آلودگی هوا و به روز رسانی نرم افزار کنترل آلودگی صوت آن شرکت از کشورهای اروپایی وارد و تحویل شد./ایسنا


کد مطلب: 86583

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/86583/ورود-چرخ-های-مترو-خرید-تجهیزات-کنترل-کیفیت-هوا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com