کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونمایی از درخت فناوری وزارت نفت تا پایان خرداد ماه

3 خرداد 1401 ساعت 18:16

مدیرکل پژوهش وزارت نفت گفت: درخت فناوری مجموعه وزارت نفت تا پایان خردادماه رونمایی خواهد شد و تا مهرماه سال جاری نقشه راه توسعه فناوری وزارت نفت استخراج می‌شود.


به گزارش زیست آنلاین، مهدی احمد خان بیگی در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و فناور حوزه نفت و گاز شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته که وزیر نفت سند جهت‌گیری های کلان پژوهش، فناوری و تجاری سازی وزارت نفت را ابلاغ کردند بر اساس آن چهار شرکت دانش بنیان ما فرصت یافتند که اولویت‌های خود را اعلام کنند.

وی افزود: بر این اساس درخت فناوری مجموعه وزارت نفت تا پایان خردادماه رونمایی خواهد شد و تا مهرماه سال جاری نقشه راه توسعه فناوری وزارت نفت استخراج می‌شود.

مدیرکل پژوهش وزارت نفت ابراز داشت: نقشه راه توسعه فناوری، دقیق مشخص می‌کند که کدام طرح‌ها ذیل فناوری‌ها انجام شود.

خان بیگی با بیان اینکه نقشه راه توسعه فناوری نیازهای کنونی را پوشش داده و با آینده پژوهی نیازهای آتی را در بر می‌گیرد، افزود: در این نقشه بر اساس سطح آمادگی فناوری استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها (TRL) شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌ها و سازندگان تجهیزات مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه همه نیازهای صنعت نفت تا مهر ماه مشخص می‌شود، اضافه کرد: سامانه‌ای نیز در حال طراحی است که نیمه دوم سال آماده می‌شود که در آن افق و عناوین پروژه‌ها، نیازمندی‌ها با ظرفیت دانش بنیان تخصصی انجام می‌شود.

مدیرکل پژوهش وزارت نفت خاطرنشان کرد: برای ایجاد تعامل بین پارک نوآوری وزارت نفت در تهران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تلاش می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر در امور مهندسی پژوهش و فناوری وزارت نفت و هیئت همراه در سفری یک روزه به اصفهان صبح امروز از شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان و تعدادی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان حوزه نفت و گاز بازدید کردند.

۶۱۲ واحد فناور در شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان مستقر است که از این تعداد ۹۰ شرکت تخصصی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند./مهر


کد مطلب: 86454

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/86454/رونمایی-درخت-فناوری-وزارت-نفت-پایان-خرداد-ماه

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com