کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت از نوآوری ها برای رفع چالش های محیط زیست

3 خرداد 1401 ساعت 14:15

رییس سازمان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع چالش های محیط زیستی از فناوری ها و نوآوری هایی که مشکل گشا هستند، حمایت می کند.


به گزارش زیست آنلاین، علی سلاجقه در همایش ملی محیط زیست و تولید دانش بنیان، نیازها و فرصت ها که صبح امروز در سالن همایش های بین المللی شهدای محیط زیست برگزار شد، با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: تقارن برگزاری همایش امروز با سالروز آزادسازی پیروزمندانه خرمشهر قهرمان، تقارنی میمون و خجسته است و باید آن را به فال نیک گرفت که با تکیه بر اندیشه های ناب جوانان ایرانی می توان خرمشهرهای محیط زیستی را فتح کرد.

وی، برگزاری این همایش را در راستای تحقق فرمان سال مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: ای کاش معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری هم در این همایش حضور می یافت تا با همفکری هم گره های دانش بنیان ها را باز کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به دو واژه ارزشمند "استعمار" و "استثمار"، تصریح کرد: متاسفانه تفکر سرمایه داری از این دو واژه ارزشمند برای مباحث کشورگشایی و غارت منابع دیگر کشورها بهره گرفت.

وی، خاطرنشان کرد: پس از انقلاب صنعتی، طبیعت را به عنوان برده در اختیار گرفتیم و تنها منافع شخصی را مبنا قرار دادیم تا جایی که دیگر تحمل و ظرفیت اکوسیستم کاهش یافته است و توان بارگذاری بیشتر ندارد.

معاون رییس جمهور، تاکید کرد: امروز سازمان حفاظت محیط زیست جای چالش ها نیست بلکه جای ارایه راه حل هاست و این راه حل ها باید مبتنی بر اندیشه و تلاش جوانان باشد.

سلاجقه با بیان اینکه چالش های محیط زیستی روح و روان مردم را آزار می دهد، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع چالش های محیط زیستی از فناوری ها و نوآوری هایی که مشکل گشا هستند، حمایت می کند.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، متذکر شد: شرکت های دانش بنیان می بایست با همین شرایط، راهکارهای نوین ارایه کنند و دستگاه های اجرایی هم موظفند کمک کنند که این راهکارها به اجرا درآیند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: ما آمادگی داریم دستگاه های اجرایی را مکلف به استفاده از نوآوری هایی کنیم که مهر استاندارد دریافت کرده اند.

وی افزود: به اعتقاد ما برای آنکه اتفاقات خوبی در کشور بیفتد می بایست اندیشه های نوآورانه شرکت های دانش بنیان بر قلب دستگاه های اجرایی حاکم باشد.

سلاجقه در پایان تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط ‌زیست بدون اینکه تحت تاثیر هیچ فضای سیاسی قرار بگیرد، از شرکت های دانش بنیان در راستای حفاظت از محیط زیست حمایت می کند.


کد مطلب: 86451

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/86451/حمایت-نوآوری-رفع-چالش-های-محیط-زیست

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com