کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تا سال ۲۰۴۰

چند درصد خودروهای هند الکتریکی است؟

19 ارديبهشت 1401 ساعت 17:12

گروه خوروسازی تویوتا قصد دارد ۴۸ میلیارد روپیه (۶۲۴ میلیون دلار) برای ساخت قطعات خودروهای الکتریکی در هند سرمایه‌گذاری کند زیرا این خودروساز ژاپنی تا سال ۲۰۵۰ در راستای بی‌طرفی کربن فعالیت می‌کند.


به گزارش زیست آنلاین، این گروه در روز شنبه (۷ می) در بیانیه‌ای اعلام کرد: تویوتا کرلوسکار موتور و قطعات خودرو تویوتا کرلوسکار، یادداشت تفاهمی با ایالت جنوبی کارناتاکا برای سرمایه گذاری ۴۱ میلیارد روپیه امضا کردند و مابقی این سرمایه‌گذاری از صنایع تویوتا موتور هند بدست خواهد آمد.

تویوتا اهداف سبز خود را با جاه‌طلبی‌های هند برای تبدیل شدن به یک قطب تولیدی هماهنگ می‌کند، اگرچه تغییر حمل‌ونقل پاک در این کشور آسیای جنوبی کندتر از کشورهای دیگر مانند چین و ایالات‌متحده است و عواملی مانند قیمت گران، عدم وجود گزینه‌ در مدل‌های الکتریکی و ایستگاه‌های شارژ ناکافی منجر به پذیرش کمتر خودروهای الکتریکی در هند شده است.

ویکرام گولاتی، معاون رئیس هیئت مدیره تویوتا کرلوسکار در مصاحبه‌ای گفت: «از نقطه نظر اشتغال مستقیم، ما به دنبال حدود ۳۵۰۰ شغل جدید هستیم و همان‌طور که سیستم زنجیره تامین ایجاد می‌شود، ما انتظار داریم که در آینده موارد بیشتری ارائه شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پیش‌بینی موسسه کریسیل هند نشان داد خودروسازان هندی می‌توانند ۲۰ میلیارد دلار درآمد از خودروهای الکتریکی از هم‌اکنون تا سال مالی ۲۰۲۶ را کسب کنند و ۵۳ درصد از فروش خودروهای جدید در هند تا سال ۲۰۴۰، الکتریکی خواهد بود، در حالی که این میزان در چین ۷۷ درصد است./ایسنا


کد مطلب: 86371

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/86371/چند-درصد-خودروهای-هند-الکتریکی

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com