کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد

تامین یک درصدی برق کشور از منابع تجدید پذیر

29 آبان 1400 ساعت 13:08

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه کشور در حوزه توسعه استفاده از انرژی های تجدید پذیر گام‌های بزرگی برنداشته است، گفت: در حالی که ۲۳ درصد از برق دنیا از تجدید پذیرها تامین می شود، این میزان در ایران کمتر از یک درصد است.


به گزارش زیست آنلاین، علی سلاجقه در ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی و سومین جایزه ملی انرژی‌های تجدید پذیر،  روز ۲۶ آبان را سالگرد ابلاغ  سیاست‌های ۱۵ گانه مقام معظم رهبری دانست و گفت: یکی از سرفصل‌های آن مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر می‌شود که تاکنون گام‌های بزرگی برای تحقق آن برداشته نشده است.

وی یکی از ارکان پایداری انرژی را استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر عنوان و اظهارکرد: کاهش انتشار کربن و آلایندگی از مزایای این نوع نیروگاه‌ها است.

سلاجقه با بیان اینکه دو سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی است، گفت: افزایش سالیانه مصرف سوخت و تولید دی اکسید کربن، گرم شدن زمین و تغییرات گسترده آب و هوایی از  چالش‌های مصرف سوخت‌های فسیلی است و این چالش‌ها ما را مجاب می کند که به سمت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر حرکت کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر نه یک الزام بلکه یک ضرورت است، ادامه داد: ایران کشوری با ۳۰۰ روز تابش خورشید است که در زمره کشورهایی با پتانسیل انرژی خورشیدی قرار می‌گیرد.

وی پتانسیل تابش خورشید در کشور را معادل ۴.۵ کیلووات در هر متر مربع دانست و گفت: در برخی نقاط این میزان به ۷.۵ کیلووات در هر متر مربع می رسد در حالی که متوسط آن در دنیا ۳.۵ کیلووات در هر متر مربع است.

سلاجقه ظرفیت انرژی زیست توده را ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تن در سال ذکر و اظهارکرد: ۲۳ درصد برق دنیا از منابع تجدید پذیر تامین می‌شود ولی این میزان در کشور کمتر از یک درصد است.


کد مطلب: 85642

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/85642/تامین-یک-درصدی-برق-کشور-منابع-تجدید-پذیر

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com