کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش 50 درصدی گاز ورودی به نیروگاه‌ها/پیش‌بینی ناترازی 3 هزار مگاواتی برق در زمستان 1400

25 آبان 1400 ساعت 21:01

سخنگوی صنعت برق گفت: ناترازی ناشی از کمبود سوخت در اوج بار مصرف زمستان سال 1400 در بدترین شرایط 2 الی 3 هزار مگاوات پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش زیست آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی در بیان پیش‌بینی اوج بار مصرف برق در فصل زمستان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم، اوج بار مصرف برق در زمستان سال 1400 به 42 هزار مگاوات برسد و آماده مدیریت رشد اوج بار بین 5 تا 7 درصد هستیم.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به استفاده از واحدهای برق‌آبی در پوشش اوج بار فصل زمستان گفت: استراتژی صنعت برق استفاده حداقلی از تولید برق واحدهای برق‌آبی است، زیرا شرایط خشکسالی اجازه استفاده از این واحدها را نمی‌دهد، ما رهاسازی آب را تنها به اندازه نیاز آب شرب پایین دست داریم و طبیعتا برق ناشی از رهاسازی این حجم محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

*کاهش 50 درصدی گاز ورودی به نیروگاه‌ها

وی با اشاره به وضعیت فعلی ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌های کشور افزود: حدود 70 درصد ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها پر است.

رجبی مشهدی ادامه داد: در چند روز اخیر به دلیل افزایش مصرف برق خانگی میزان گاز تحویلی به واحدهای نیروگاهی به طور میانگین 50 درصد کاهش یافته است.

این مقام مسئول در بیان اینکه تعهد شرکت ملی گاز به واحدهای نیروگاهی معادل 213 میلیون متر مکعب در روز است، گفت: در حال حاضر در روزهای اخیر، دریافت گاز طبیعی به واحدهای نیروگاهی حدود 80 تا 100 میلیون متر مکعب خواهد بود.

*پیش‌بینی ناترازی 3 هزار مگاواتی در اوج بار زمستان سال 1400

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه سرما سریع‌تر از سال‌های گذشته کشور را در برگرفته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود، ناترازی ناشی از کمبود سوخت در اوج بار مصرف زمستان سال 1400 در بدترین شرایط به 2 الی 3 هزار مگاوات ساعت خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در زمستان سال گذشته تقریبا 25 روز با محدودیت جدی سوخت مواجه شدیم، گفت: با همکاری صنایع بزرگ این ناترازی با مدیریت مصرف پوشش داده شد، اما در نهایت 1 تا 2 روز شاهد قطعی برق در بخش خانگی بودیم.

سخنگوی صنعت برق در پایان گفت: احتمالا مجبور شویم، برق عرضه با مشترکان عمده را با 30 درصد مدیریت مصرف همراه کنیم./فارس
 


کد مطلب: 85618

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/85618/کاهش-50-درصدی-گاز-ورودی-نیروگاه-ها-پیش-بینی-ناترازی-3-هزار-مگاواتی-برق-زمستان-1400

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com