کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت کشور به صورت جدی به موضوع آلودگی هوای تهران ورود کند

25 آبان 1400 ساعت 12:54

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: وزارت کشور باید به عنوان نهاد متولی، برای رفع معضل آلودگی هوای پایتخت اقدام و از دستگاه های مسئول مطالبه گری کند.


به گزارش زیست آنلاین، محسن پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران درباره رفع مشکل آلودگی هوا و ریزگردها گفت: اخیراً جلسه‌ای با مدیرعامل و معاونین شرکت کنترل کیفیت هوا داشتیم اما موضوع آلودگی هوای تهران صرفاً بر عهده شهرداری نیست و ده‌ها دستگاه در این امر متولی هستند.

وی با تاکید بر اینکه متولی اصلی بحث آلودگی هوا وزارت کشور است، عنوان کرد: چراکه وزارت کشور باید دستگاه‌های مسئول در این زمینه را دور هم جمع کند و برای رفع معضل آلودگی هوای تهران برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره بر مسئولیت شهرداری و مدیریت شهری در بحث رفع آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد: آن دسته از موضوعاتی که مرتبط با حوزه شهری و شهرداری است، در جلسه با مسئولین مربوطه مطرح شده و آن مسائلی که مربوط به ما و قابل تذکر و پیگیری بوده، در حال انجام است.

پیرهادی تصریح کرد: در این زمینه نیز جلسات متعددی توسط بخش‌های مختلف مدیریت شهری برگزار کرده شده و هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه گری از نهادهای مسئول در موضوع آلودگی هوا اظهار داشت: در این زمینه لازم است تا دستگاه متولی اصلی یعنی وزارت کشور و دوستانی که در این خصوص کار می‌کنند، از همه دستگاه‌ها بخواهند تا برنامه عملی خود را ارائه دهند و با مشخص بودن شرح وظایف هر دستگاه، یک مطالبه گری از سوی وزارت کشور انجام شود.

پیرهادی با تاکید بر لزوم ورود جدی وزارت کشور به موضوع آلودگی هوا و مقابله با ریزگردها بیان کرد: اگر این نهاد متولی به موقع اقدام به عمل و هماهنگی دستگاه‌ها کند، ما در مقابله با بحران‌های محیط زیستی پایتخت غافل گیر نخواهیم شد.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تاکید کرد: تمام تلاش مدیریت شهری این است که برنامه ریزی مناسب برای مشکل آلودگی هوای پایتخت داشته باشد تا با شروع پایداری آلاینده‌ها غافل گیر نشویم و بتوانیم تکلیف خودمان را به نحو احسن انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز موارد لازم را به شهرداری متذکر خواهیم شد تا تمامی اقدامات لازم برای مقابله با این معضل انجام شود./مهر


کد مطلب: 85611

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/85611/وزارت-کشور-صورت-جدی-موضوع-آلودگی-هوای-تهران-ورود-کند

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com