کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گوترش: دستاورد کنفرانس آب و هوایی "کوپ ۲۶" کافی نیست

23 آبان 1400 ساعت 14:21

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: نتایج حاصل از کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به کوپ ۲۶ (COP26) کافی نیست.


به گزارش زیست آنلاین، "آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: نمایندگان کشورهای حاضر در کنفرانس آب و هوایی گلاسگو نتوانستند در مورد تعدادی از اهداف مهم آب و هوایی به توافق برسند.

وی افزود: نتیجه کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل یک سازش و توافق و منعکس کننده منافع، تناقضات و اراده سیاسی در جهان امروز است. این یک گام مهم است، اما کافی نیست.

او خواستار تسریع اقدامات برای مقابله با تغییرات اقلیمی شد تا هدفِ جلوگیری از افزایش بیش از ۱.۵ درجه سانتیگرادی دما محقق شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: اکنون زمان آن است تا در وضعیت اضطرار قرار گیریم. ما باید به یارانه سوخت های فسیلی پایان دهیم، زغال سنگ را به تدریج حذف و کربن را قیمت گذاری کنیم و از جوامع آسیب پذیر در برابر پیامدهای نامطلوب تغییرات آب و هوایی محافظت کنیم.

وی همچنین از شرکت کنندگان کنفرانس کوپ ۲۶ خواست تا تعهد ۱۰۰ میلیارد دلاری آب و هوایی برای حمایت از کشورهای در حال توسعه را عملی کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک نیوز، گوترش گفت: ما در این کنفرانس به این اهداف نرسیدیم و موانعی در مسیر پیشرفت وجود دارد. اولویت اصلی باید محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای باشد و در ۱۰ سال آینده تا ۴۵ درصد کاهش پیدا کند.


کد مطلب: 85597

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/85597/گوترش-دستاورد-کنفرانس-آب-هوایی-کوپ-۲۶-کافی-نیست

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com