کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر نیرو:

آب خلیج فارس به استان فارس می‌رسد

23 مهر 1400 ساعت 10:59

وزیر نیرو یکی از راهکارهای تأمین آب استان فارس را در استفاده از خلیج فارس عنوان کرد و گفت: تأمین آب سالم و پایدار استان فارس از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است.


 به گزارش زیست آنلاین، به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان که دیروز پنجشنبه ۲۲ مهر همراه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان فارس سفر کرده بود، پس از بازدید پروژه‌ها و طرح‌های شهرستان کازرون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند اجرای پروژه‌ها در شهرستان کازرون کند بوده و علی‌رغم شروع این پروژه‌ها در سال‌های گذشته پیشرفت مطلوبی نداشته است.

وی با اشاره به پروژه سد نرگسی در شهرستان کازرون اضافه کرد: سد نرگسی جزو سدهای مهم استان فارس محسوب شده و نقش کلیدی برای شهرستان کازرون از نظر تأمین آب کشاورزی، شرب و صنعت دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر سد نرگسی حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد این سد حداکثر تا پایان سال آینده به مرحله آبگیری برسد و به مرور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: نکته مهم در خصوص سد نرگسی، اجرای شبکه آبیاری است که این مهم نیز تا پایان سال آینده به صورت خط اجرا خواهد شد و آب موردنیاز برای شهر و زمین‌های کشاورزی تأمین می‌شود.

محرابیان با اشاره به تصفیه‌خانه فاضلاب کازرون تصریح کرد: بخشی از این شبکه اجرا شده و در حال نزدیک به مراحل پایانی است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همت مدیران و پیمانکار پروژه تا چند ماه آینده بهره‌برداری از این پروژه آغاز شود.

وزیر نیرو در خصوص پروژه انتقال آب دریای خلیج فارس به استان فارس نیز یادآور شد: یکی از رویکردهای مهم در این دوره انتقال آب فلات مرکزی و استان‌هایی است که فاقد آب مطمئن به‌ویژه بخش صنعت و شرب هستند. یکی از این راهکارها تأمین این آب از دریای خلیج فارس است.

محرابیان گفت: استان فارس جزو استان‌هایی است که تخصیص برای آن صادر شده است. طبق جلسات برگزار شده در تهران، میزان تخصیص استان را افزایش دادیم. تخصیص آب به ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال افزایش پیدا کرد و قرار شد در سه کریدور غربی، شرقی و میانی کار را به‌صورت سریع انجام دهند.

وزیر نیرو ادامه داد: فراخوانی را هم آب منطقه‌ای استان داشته که ۸ شرکت برای اجرای پروژه اعلام آمادگی کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه در استان فارس بیش از ۱۴ مصوبه صنعت آب و برق را داریم، تاکید کرد: تأمین آب سالم و پایدار استان فارس از سیاست‌های اصلی وزارت نیرو است که امیدوارم با تکمیل سدهای نیمه تمام، طرح‌های انتقال آب و همچنین تأمین آب از دریا بتوانیم نیازهای استان را طی سال‌های آینده برطرف کنیم.


کد مطلب: 85420

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/85420/آب-خلیج-فارس-استان-می-رسد

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com