کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعالین محیط زیست:

اهداف کربن کامیون های حمل و نقل سختگیرانه شود

21 مهر 1400 ساعت 13:14

گروه کمپین محیط زیستی «حمل و نقل و محیط زیست» (T&E) می گوید از آنجایی که اهداف فعلی انتشارات مشوق های لازم را برای صنایع حمل و نقل فراهم نمی کنند اتحادیه اروپا باید اهداف خود در زمینه انتشارات دی اکسید کربن از کامیون ها را سختگیرانه تر کند تا به مدل های انتشارات صفر خود نزدیک شود.


به گزارش زیست آنلاین، از رویترز، یک گروه فعال محیط زیست در مطالعه ای با عنوان «رانندگی آسان: چرا اهداف CO2 کامیون ها در اتحادیه اروپا مناسب دهه 2020 نیست» به این نتیجه رسیده است که بهبود آیرودینامیک و بهره وری سوخت به این معنی است که سازنندگان کامیون ها باید بتواند اهداف سال 2025 انتشارات CO2 اتحادیه اروپا را برآورده سازند در حالی که این تولید کنندگان صرفا مجبور هستند انتشارات صفر را در کامیون های بزرگتر رعایت کنند.

این مطالعه نشان داده است که بسیاری از کارخانه های تولید کامیون داوطلبانه متعهد به تولید کامیون های برقی شده اند.

T&E می گوید: سازندگان کامیون ها با سرعت بیشتری قادر به کربن زدایی از تولیدات خود هستند و زمان آن رسیده که آن ها را مجبور به انجام چنین کاری کنیم.

بر اساس قوانین فعلی اتحادیه اروپا، سازنندگان کامیون ها باید بعد از سال 2025 دست کم 2 درصد از تولیدات خود را به کامیون های بدون انتشارات اختصاص دهند. اتحادیه اروپا امیدوار است که این قوانین را بازبینی کند.

T&E بر اساس تعهدات داوطلبانه سازنندگان کامیون، تخمین می زند که کامیون های با انتشارات صفر تا سال 2025 حدود 7 درصد و تا سال 2030 حدود 43 درصد فروش محصولات این خودروسازها را شامل شود./انرژی امروز


کد مطلب: 85412

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/85412/اهداف-کربن-کامیون-های-حمل-نقل-سختگیرانه-شود

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com