کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای سلاجقه! خانواده مهشاد و ریحانه را دریابید

18 مهر 1400 ساعت 10:26

سه ماه است که مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی – خبرنگاران محیط زیست - را به خاطر کوتاهی برخی مسوولان از دست داده‌ایم و کمترین انتظاری که از علی سلاجقه - رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست – داریم، دلجویی از خانواده‌های این دو خبرنگار جوان و رسانه‌های داغدار است.


به گزارش زیست آنلاین، بیش از سه ماه است که از وقوع حادثه شوم سقوط اتوبوس خبرنگاران محیط زیست و عکاسان در حوالی نقده  می‌گذرد؛ اتفاقی که به جان باختن مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی- خبرنگاران محیط زیست ایسنا و ایرنا - و مصدومیت ۲۱ خبرنگار و عکاس دیگر انجامید.

بیش از سه ماه است با داغ  فقدان مهشاد و ریحانه صبح را به شب می‌رسانیم. سه ماه است که خشم از رفتار برخی مسئولان محیط زیست از جمله دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و خودداری از عذرخواهی  و دلجویی از خانواده‌های قربانیان و رسانه‌های داغدیده رهایمان نمی‌کند.

آقای سلاجقه! مهشاد و ریحانه دو خبرنگار و دو جوان پرشور بودند که به دعوت و مسئولیت سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم سفر و  ماموریتی بی‌بازگشت شدند که در این میان اتهاماتی به دستگاه‌های مختلف از از وزارت راه و شهرسازی گرفته تا پلیس راه و به‌ویژه ستاد احیای دریاچه ارومیه وارد است.

بیش از سه ماه است خانواده مهشاد - که دو روز قبل از آنکه رخت عروسی را بر تن دخترشان ببینند و خانواده ریحانه که مدتی طولانی نگذشته بود که دخترشان را با کلی امید و آرزو به خانه بخت فرستاده بودند - رخت عزا بر تن دارند و تنها دلخوشی‌شان شناسایی و مجازات عاملان اصلی این حادثه تلخ است.

آقای سلاجقه! تحمل داغ و فقدان این دو عزیز سخت است و از آن سخت‌تر رفتار برخی مسئولان محیط زیست است . در شرایطی که علی ربیعی - سخنگوی دولت دوازدهم، سیدعباس صالحی - وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد مسجد جامعی - عضو سابق شورای شهر تهران- در همان روزهای ابتدایی وقوع حادثه اتوبوس خبرنگاران با حضور در خانواده مهشاد از خانواده‌شان دلجویی کردند اما کسی از سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه قدمی برای دلجویی از خانواده‌های داغدار در آن برهه زمانی برنداشتند و نه تنها حاضر به عذرخواهی و اظهار پشیمانی بابت کوتاهی درمدیریت درست این سفر مطبوعاتی نشدند بلکه تا امروز هم سراغی از این خانواده داغدیده نگرفته‌اند.

آقای سلاجقه! بی شک در این برهه جهت بهبود حال ناخوش محیط زیست طرح‌ها و برنامه‌های بسیاری پیش‌بینی کرده‌اید اما از شما به عنوان رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست انتظار می‌رود پیگیری قاطع پرونده این حادثه و دلجویی از خانواده‌های این دو عزیز از دست رفته را در اولویت‌ قرار دهید وعلاوه بر عمل به توصیه امام صادق (ع) مبنی بر اینکه یکی از حقوق مومن بر برادرش در مریضی و ناراحتی، عیادت و دلجویی است، برخورد با عاملان و مقصران این حادثه را پیگیری و با تدوین دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تر برای سفرهای مطبوعاتی از وقوع حوادث مشابه نیز جلوگیری کنید./ایسنا


کد مطلب: 85389

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/85389/آقای-سلاجقه-خانواده-مهشاد-ریحانه-دریابید

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com