کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قدردانی از جنگلبانان در سازمان جنگل‌ها

24 شهريور 1400 ساعت 18:20

در مراسم گرامیداشت مقام جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی از جنگلبانان و زحمتکشان عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست قدردانی شد.


به گزارش زیست آنلاین، به نقل از سازمان جنگلها، در مراسم گرامیداشت مقام جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی که با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران، سردار معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا، مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها و تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی در محل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، از جنگلبانان و زحمتکشان عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست قدردانی شد.

این مراسم که به پاس قدردانی از زحمات جنگلبانان و جان‌نثاران منابع طبیعی برگزار شد، اکنون پنجمین مراسمی است که از سال 96 توسط جمعیت حامیان زمین و همکاری و مشارکت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار می‌شود.

این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و خوشامدگویی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه آغاز شد، سعید طهماسبیان مدیرعامل جمعیت حامیان زمین و دبیر ملی همایش گرامیداشت مقام جنگلبان، گزارشی به اختصار از برگزاری چهار دوره این مراسم از سال‌های 96 تا 99 ارائه و افزود: بزرگترین افتخارم این است که اکنون لباس جنگلبانی را بر تن کرده‌ام.

همچنین در این مراسم از 6 جنگلبان نمونه ملی کشوری، 6 جنگلبان افتخاری، یک جنگلبان ایثارگر، خانواده شادروان مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی از خبرنگاران ایسنا و ایرنا که جانشان را در راه اطلاع رسانی از حوزه منابع طبیعی و محیط زیست از دست داده‌اند و همچنین از خانواده شهید بهزادی قدردانی شد.

در بخش جنگلبانان منتخب ملی آقایان: منصور آرمیده جنگلبان منابع‌طبیعی استان کرمانشاه، سردار شریفی جنگلبان منابع طبیعی استان کردستان، جلیل تابش جنگلبان منابع‌طبیعی استان گلستان، حمید دانشی جنگلبان منابع‌طبیعی استان گیلان، جواد رادپور جنگلبان منابع طبیعی استان البرز و عباس علیزاده جنگلبان منابع طبیعی استان کرمان با حضور در جایگاه مورد تقدیر مسئولین قرار گرفتند.

همچنین در بخش جنگلبانان افتخاری از خانم مه لقا کاشفی کنشگر حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، آقای سید محمد قاسمی از انجمن حامیان جنگل‌های زاگرس از استان لرستان، آقای جواد قارایی مستندساز و مجری برنامه ایرانگرد صدا و سیما، آقای مجید غضنفری از برنامه مثبت سلامت، آقای داود احمدی از قرارگاه جهادی نسیم رویش و آقای نادر ابوعلی رییس هیات کوهنوردی شهرستان بهبهان تقدیر به عمل آمد.

در حوزه جان‌نثاری و شهدای منابع‌طبیعی از خانواده جان‌نثاران بهزادی به خاطر از دست دادن جان عزیزان در اطفای حریق جنگل‌های تنگه هایقر در استان فارس و همچنین خانواده شادروان مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی از خبرنگاران ایسنا و ایرنا که جانشان را در راه اطلاع رسانی از حوزه منابع طبیعی و محیط زیست از دست داده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم از آقای ولی نادری ایثارگر منابع طبیعی استان سمنان که در دفاع از مراتع مورد ضرب و شتم تخریب کنندگان قرار گرفته و به شدت مصدوم شده است قدردانی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، در ادامه این مراسم شبکه رادیویی منابع طبیعی و آبخیزداری در چهار استان تهران، قزوین، خراسان جنوبی و چهار محال و بختیاری به طور همزمان افتتاح و از کارت ویژه ضابطان قضایی برای جنگلبانان رونمایی شد.


کد مطلب: 85273

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/85273/قدردانی-جنگلبانان-سازمان-جنگل-ها

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com