کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست خبر داد؛

۵۶۰ پاسگاه‌ محیط‌بانی کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی مجهز می‌شود

27 تير 1400 ساعت 10:47

زیست آنلاین: مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست از تجهیز ۵۶۰ پاسگاه محیط‌بانی در سراسر کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی برای تولید برق و پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم خبر داد.


به گزارش زیست آنلاین، از صندوق ملی محیط‌زیست، امیرارسلان مهاجری طهرانی مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: پیرو تفاهمنامه‌ای که بین کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات کشور چین و سازمان محیط‌زیست منعقد شد، همچنین در راستای مقابله با تغییرات آب و هوا، تجهیزات مبدل انرژی خورشیدی به الکتریکی از طریق گمرک شهید رجایی وارد کشور و در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با اعلام این خبر افزود: این نیروگاه‌های خورشیدی که در مقیاس کوچک هستند برای تولید انرژی الکتریکی در پاسگاه‌های محیط‌بانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و امروز نیز اولین نیروگاه خورشیدی در پاسگاه محیط‌بانی گنو در استان هرمزگان نصب و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه قراراست این مبدل‌های خورشیدی در ۵۶۰ ایستگاه محیط‌بانی در سراسر کشور مورد استفاده قرار بگیرند، افزود: این مبدل‌های خورشیدی در مواردی مانند پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم محیط‌بانها، تولید برق برای برخی پاسگاه‌ها که دسترسی به برق شهری ندارند و یا مناطق صعب‌العبور که دسترسی به انرژی الکتریکی برای آنها امکان‌پذیر نیست، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مهاجری طهرانی در پایان گفت: بهره‌برداری از این پروژه اثربخش با همکاری دانشکده فنی دانشگاه تهران و حمایت و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه انجام خواهد شد.


کد مطلب: 84930

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84930/۵۶۰-پاسگاه-محیط-بانی-کشور-مبدل-های-انرژی-خورشیدی-مجهز-می-شود

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com