کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آب‌های جزیره خارگ باز هم به نفت آلوده شد

8 خرداد 1400 ساعت 13:00

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: نشت نفت یکی از سکو‌های نفتی باعث آلودگی خلیج فارس در نزدیکی جزیره خارگ شد.


به گزارش زیست آنلاین، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: آلودگی نفتی ناشی از نشت نفت از یکی از سکو‌های نفتی که جمعه رخ داد، موجب ایجاد آلودگی نفتی در خلیج فارس و در اطراف جزیره خارگ شده است که باید اقدام‌های پاکسازی برای کاستن از خسارت‌های زیست محیطی به سرعت انجام گیرد.
 
او  افزود: آلودگی نفتی ناشی از فعالیت سکو‌های نفتی سال‌ها است که در خلیج فارس رخ می‌دهد، و اقدام‌های پیشگیرانه جدی گرفته نمی‌شود و یا کافی نیست زیرا شاهد اینگونه آلودگی‌ها به صورت پی در پی و گسترده هستیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: این اداره کل در سال‌های اخیر به ناچار پس از اخطاریه و مکاتبات فراوان، بر اساس وظایف ذاتی خود علیه آلوده‌کنندگان شکایت و خسارت‌های وارد آمده را برآورد کرده است و اکنون پرونده‌هایی در مراجع قضائی برای پیگیری جبران خسارت‌ها و بازسازی زیست بوم در حال رسیدگی است.
 
قلی نژاد عنوان کرد: آلودگی نفتی موجب آسیب فراوان به زیست‌بوم دریایی و تنوع زیستی دریا و خسارت به آبزیان می‌شود که با توجه به اینکه خلیج فارس یک زیستگاه و زیست‌بوم ارزشمند به شمار می‌رود و معیشت صیادان بومی وابسته به آن است، باید شرکت‌های نفتی برای جلوگیری از آلودگی‌ها،  اقدام‌های پیشگیرانه را در اولویت قرار دهند./خارگ نیوز


کد مطلب: 84517

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84517/آب-های-جزیره-خارگ-باز-هم-نفت-آلوده

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com