کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فشار اروپایی ها بر بایدن برای افزایش اهداف اقلیمی آمریکا

ترجمه از محمد مهدی براتی

25 فروردين 1400 ساعت 9:13

زیست آنلاین: سیاستمداران، شرکت ها و اتحادیه های کارگری اروپا روز گذشته از ایالات متحده خواستند که انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا پایان این دهه حداقل 50 درصد کاهش دهد که این موضوع به فشارها بر دولت بایدن پیش از نشست آب و هوا در هفته آینده افزود.


به گزارش زیست آنلاین، پیش بینی می شود بزرگترین اقتصاد جهان، در 22 آوریل در گردهمایی مجازی رهبران جهان به میزبانی خود، از هدف جدید کاهش تولید گازهای گلخانه ای رونمایی کند. حرکتی که می تواند باعث تشویق سایر تولید کننده های بزرگ گازهای گلخانه ای برای کاهش شدید انتشار این گازها شده تا از تغییرات فاجعه بار آب و هوایی جلوگیری شود.

107 امضا کننده اروپایی در بیانیه مشترکی گفتند: ما، تصمیم گیرندگان سیاسی اروپایی، مدیران عامل، سازمان های تجاری، اتحادیه های صنفی و اتاق های فکر، از ایالات متحده می خواهیم تا با تصویب هدف اقلیمی کاهش حداقل 50 درصد انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030، در مقایسه با مقدار سال 2005، جاه طلبی های خود را عملی کند.

امضا کنندگان شامل حدود 20 قانونگذار اتحادیه اروپا و 50 مدیر ارشد اجرایی، از جمله آلن جوپ از Unilever، هلنا هلمرسون از H&M به همراه مت برتین، رئیس تجارت و عملیات EMEA Google هستند.

تعهد کنونی ایالات متحده، که مربوط به زمان ریاست جمهوری باراک اوباما است، کاهش 26 تا 28 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای نسبت به مقدار سال 2005 می باشد.

گروه های زیست محیطی از واشنگتن خواسته اند تا حداقل در این دهه، میزان انتشار خود را نسبت به مقدار سال 2005، 50 درصد کاهش دهد.

تحلیلگران می گویند كه كاهش 57 تا 63 درصدی باعث می شود تا سال 2050، این كشور در مسیر انتشار صفر خالص قرار گیرد.

منبع: reuters


کد مطلب: 84148

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/84148/فشار-اروپایی-بایدن-افزایش-اهداف-اقلیمی-آمریکا

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com